Bereik feestgangers én geïnteresseerden

de Nijmeegse Vierdaagse brengt een grote groep mensen de stad in die in opperbeste stemming overdag én ’s avonds geniet van de feesten. Een groot aantal potentiële klanten. Waar komen de feestvierders vandaan, hoe oud zijn ze, hoe vaak bezoeken zij de Vierdaagsefeesten? En hoe is hun uitgavepatroon? Op welke media vinden zij hun Vierdaagse-informatie?

Deze informatie helpt je een doordachte keuze te maken over jouw zichtbaarheid tijdens de Vierdaagse. Doe je voordeel met dit artikel en zet deze kennis in om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen.

 

Hoge bezoekersaantallen

Vorig jaar trok de Vierdaagse 381 duizend unieke bezoekers, verspreid over alle feestdagen. Maar liefst 25% van deze bezoekers bezocht alle 7 dagen de Vierdaagsefeesten. Het totaal aantal bezoeken was mede door deze groep doorzetters ruim 1,5 miljoen. Er gaan ongeveer evenveel mensen ’s middags naar de feesten als ’s avonds.

 

Dit zijn de feestvierders

Wie zijn die 381 duizend bezoekers? Ze komen vooral uit Nijmegen en de (ruime) regio. Hun gemiddelde leeftijd is 29 jaar en het zijn iets vaker vrouwen dan mannen: 56% tegen 44%. Het opleidingsniveau van de feestvierders is hoog. Bijna 70% is wo- of hbo-opgeleid. Van de overige 30% heeft het grootste deel een mbo-diploma. De meeste mensen gaan met een groep genieten van de Vierdaagsefeesten. Ruim 90% gaat met meer dan twee vrienden, bekenden of familieleden de stad in. Interessant feit: meer dan 46% van de bezoekers kan sponsoren en partners benoemen.

 

Uitgavepatroon

Het totale bestedingseffect van de Vierdaagse is € 63 miljoen. Iets specifieker: de gemiddelde dagelijkse uitgave is € 43,50 per persoon. Bezoekers geven hun geld graag uit aan terrassen, foodtrucks, feesttenten en ander vermaak. Dat zie je goed terug in de (fris)drankconsumptie: er wordt tijdens de Vierdaagsefeesten 1,25 miljoen liter drankjes besteld.


Informatiebehoefte

Hoe weten Vierdaagsevierders wat ze niet mogen missen en waar de leukste evenementen zijn? Bijna de helft van de bezoekers zoekt en vindt informatie over de Vierdaagsefeesten op internet. 52% van de mensen gebruikt specifiek social media. Ook regionale en lokale kranten zijn voor veel mensen een belangrijke kennisbron: 1 op de 7 bezoekers vindt hierin zijn informatie. Veel bezoekers geven aan een mix van verschillende bronnen te raadplegen.

 

Grote media-aandacht

In een brede regio en op diverse media wordt aandacht besteed aan de Vierdaagse. Want kijkers en lezers zijn geïnteresseerd in het laatste nieuws over dit evenement. Tijdens de feestweek verschijnen er bijna 10.000 berichten over het wandelfestijn. Online, op social media, in kranten, op de radio en op tv. Dat betekent voor jou: een enorm podium voor jouw onderneming.

 

Mediamogelijkheden

Speel in op deze grote interesse in de Vierdaagse en wees met een Vierdaagsebericht zichtbaar op de favoriete media van je doelgroep.

Denk aan:

* een verhaal in de Vierdaagsebijlage van de Gelderlander (332.000 lezers);
* een online update op gelderlander.nl (1,5 miljoen bezoekers op desktop, mobiel en tablet);
* een inspirerend bericht op indebuurt.nl/nijmegen/ (200.000 bezoekers, 15.000 Facebookvolgers);
* een verhaal in de Vierdaagsebijlage van huis-aan-huiskrant De Brug (112.000 lezers).

Haal alles uit de Vierdaagse en bereik nieuwe klanten!

Contact

Contact

Kom in contact met onze specialisten voor meer (vrijblijvende) informatie over onze mogelijkheden voor jou.

Kom in contact
Adverteren

Adverteren

Start vandaag nog met adverteren om je klanten te vertellen over jouw producten en/of diensten.

Direct adverteren