5 tips om op te vallen bij potentiële klanten

De derde dinsdag van juli is in aantocht. In een mum van tijd gaat de Vierdaagse weer van start. Het evenement brengt ieder jaar ruim 400.000 wandelaars én feestvierders op de been. Voor jouw onderneming betekent dit: een grote groep potentiële klanten die zich goedgemutst in de Nijmeegse gezelligheid stort. Volop kansen om je zichtbaarheid een boost te geven. Doe je voordeel met deze 5 tips.

De Nijmeegse Vierdaagse is de ideale gelegenheid om je onderneming lokaal op de kaart te zetten. We geven je 4 tips om zichtbaar te zijn in de stad. En we laten je in tip 5 zien hoe je de impact van deze acties kunt vergroten met een slimme inzet van social media.

 

1. Pak uit!

Tijdens de Vierdaagse mag je groots uitpakken om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Sla de handen ineen met andere lokale ondernemers en ga voor spektakel. Organiseer bijvoorbeeld een feest in samenwerking met lokale horeca. Of maak een Vierdaagse-shoproute met verschillende winkeliers. Denk samen een concept uit en breng jouw onderneming bij Vierdaagsegangers onder de aandacht.

Ook langs de wandelroute kun je zichtbaar zijn. Deel een speciaal Vierdaagsecadeautje uit, versier je bedrijfswagen en creëer een gezellig koffiehoekje, of laat speciale t-shirts maken met een ludieke opdruk en trek die aan terwijl je de wandelaars aanmoedigt.

De mogelijkheden zijn eindeloos. Je kunt zelfs een vliegtuig en spandoek met jouw Vierdaagseslogan het luchtruim laten doorkruisen. Kies vooral iets wat past bij jouw onderneming en wees creatief.

2. Haak in op de actualiteit

Bij belangrijke data of evenementen zoals Pasen, Valentijnsdag of een sportprestatie haken organisaties vaak in met grappige slogans of veelzeggende beelden. Grote ketens als Albert Heijn, Blokker, Hema en Bol.com delen regelmatig creatieve afbeeldingen op sociale platformen, wat hen een betrokken en persoonlijk imago geeft. Dit kun jij ook doen tijdens de Vierdaagse.

Een voorbeeld. Sinds een aantal jaar wordt de ‘… en toch liep hij de Vierdaagse’-grap steevast rond de Vierdaagse van stal gehaald. Een tv-zender deelde ooit het nieuwsitem dat een kersverse vader meeliep met de Vierdaagse terwijl zijn eerstgeborene net vier weken oud was. Verschillende socialmediagebruikers zagen dit als non-nieuws en waren naar eigen zeggen pas onder de indruk geweest als de moeder de Vierdaagse was gaan lopen.

Daarom grepen ze dit nieuwsitem aan om hun eigen variant hierop te delen. Bijvoorbeeld: ‘Henk had een lekke band, maar toch liep hij de Vierdaagse.’ Dit voorbeeld laat zien dat ook de Vierdaagse kansen biedt voor een leuke inhaker die jouw onderneming zichtbaar maakt.

Ook offline zijn er voldoende kansen om in te haken op het evenement. Stel bijvoorbeeld een speciaal Vierdaagsemenu samen in de kleuren van Nijmegen en deel hiervoor kortingscoupons uit. Of lanceer een reeks to-go-producten, zoals cocktails of een snelle hap, voor de hongerige of dorstige feestvierder. Heb je een winkel? Bied dan speciale, limited edition Vierdaagseproducten aan. In 2018 was het speciale Vierdaagse-monopolyspel bijvoorbeeld een groot succes.

 

3. Sponsor de Vierdaagse

Het grootste deel van de Vierdaagsesponsoren ligt al voor een aantal jaren vast. Toch zijn er manieren om via de organisatie zichtbaar te zijn. Je kunt bijvoorbeeld een bedrage leveren aan de goodiebag, deelnemen aan de promoparade vóór de intocht op vrijdag of je kunt op verschillende plaatsen adverteren.

4. Support een wandelaar

Als ondernemer in de regio Nijmegen ken je waarschijnlijk wel iemand die meeloopt met de Vierdaagse. En anders kent je partner, collega of stagiair vast een wandelaar. Moedig deze held of heldin aan in de gedrukte t-shirts van tip 1 of vraag hem jouw producten te dragen. Denk aan wandelsokken, speciale kleding of sieraden.

 

5. Deel je inspanningen op social media

Een evenement als de Vierdaagse is hét moment om met aansprekende social berichten jouw onderneming lokaal op de kaart te zetten.

Wil je gaan voor het meeste effect, dan is het belangrijk om ruim voor het evenement al een betrokken community te creëren. Deel daarom inspirerende afbeeldingen en video’s, breng je medewerkers in beeld, vertel het verhaal achter jouw onderneming en spreek lokale potentiële klanten aan.

Rondom, tijdens en na de Vierdaagse kun je aan je opgebouwde volgersnetwerk laten zien hoe jouw onderneming in actie kwam tijdens het wandelevenement. Hierdoor laat je nog meer zien waar je voor staat en laat je zien dat je hart hebt voor jouw omgeving. Je deelt herkenbare berichten waarmee je volgers zich verbonden voelen. Ook nieuwe klanten kun je met jouw Vierdaagsecontent verleiden om je te volgen. Wil je dat deze nieuwe volgers je ook ruim na de Vierdaagse blijven volgen, blijf dan met regelmaat uploaden.

Contact

Contact

Kom in contact met onze specialisten voor meer (vrijblijvende) informatie over onze mogelijkheden voor jou.

Kom in contact
Adverteren

Adverteren

Start vandaag nog met adverteren om je klanten te vertellen over jouw producten en/of diensten.

Direct adverteren