Een stedentrip, een lange vakantie naar de zon of op wintersport in Europa, de ideale vakantie ziet er voor iedereen anders uit. Weet jij waar jouw klant naar op zoek is? En hoe jij ze kunt verleiden om jouw website of aanbieding te bekijken?

Met onze media-oplossingen bereik je online maandelijks maar liefst 82% van de Nederlanders met een interesse in vakantie en reizen. Bijvoorbeeld middels een mooi aanbod voor een vliegreis middels een opvallende display campagne óf met redactionele verhalen over bezienswaardigheden in een bepaalde stad.

Insights en inspiratie

Deel updates over coronamaatregelen

Deel updates over coronamaatregelen

Binnen de Travelbranche worden veel maatregelen getroffen om "coronaproof" te zijn. Blijf je klanten hierover informeren.

Lees meer

Deel updates over coronamaatregelen

 

Elk bedrijf moet aanpassingen doen om klanten te mogen ontvangen. Looproutes, online reserveren, maximaal aantal gasten op openbare plekken. En wellicht zijn je openingstijden anders geworden. Zorg ervoor dat jouw klanten juist nu op de hoogte blijven van al deze aanpassingen.

Deel regelmatig je updates. Xtra Social helpt je om je bereik aanzienlijk te vergroten.

 

Updaten met Xtra Social

Je social media posts een veel groter bereik geven? Jaag ze dan aan middels Xtra Social!

Meer lezen over hoe je jouw klant op de hoogte houdt van ‘nieuws’? Je leest het hier.

 

Meer weten over de mogelijkheden?

Neem contact met ons op en we bespreken welke mogelijkheid het beste bij jou past.

Bereik miljoenen reisliefhebbers

Bereik miljoenen reisliefhebbers

Middels onze verschillende online en offline kanalen bereik jij effectief Nederlandse reisliefhebbers. Bekijk ons bereik!

Lees meer

Bereik miljoenen reisliefhebbers

 

Onze journalisten weten wat er speelt. In de travelbranche én onder onze lezers. Via onze dagbladen en gespecialiseerde media bereik je landelijk en lokaal een brede groep lezers met interesse in vakanties en reizen. Wij grijpen de aandacht van jouw (potentiële) klant. Maak daar gebruik van en laat jouw content aansluiten op onze redactionele verhalen.

 

Het bereik van DPG Media

Met onze vertrouwde kwaliteitsmedia bereik je de reisliefhebbers van Nederland zowel digitaal als in print.

 

Het landelijke bereik:

  • DPG media bereikt online per maand 6.963.000 mensen die interesse hebben in vakantie en reizen. Dit is 82% van alle Nederlanders.
  • NU.nl bereikt maandelijks ruim 4,5 miljoen reisliefhebbers.
  • Via AD.nl is er een maandelijks bereik van 4,7 miljoen reisliefhebbers.
  • Libelle kent een wekelijks printbereik van 1,1 miljoen en een maandelijks online bereik van 1,4 miljoen reislovers.
  • Margriet.nl bereikt maandelijks online 873.000 reisliefhebbers.
  • De ADR nieuwsmerken van DPG Media zorgen in totaal voor een groot printbereik onder reisliefhebbers; namelijk 2 miljoen per dag.
  • Oudersvannu.nl bereikt maandelijks online 579.000 reisliefhebbers.
  • Kekmama.nl heeft een maandelijks online bereik van 398.000 reisliefhebbers.

Het lokale bereik:

  • Met de vele huis-aan-huiskranten van DPG Media bereik je de consument in een relevante regio. Wekelijks bereiken ze 3,9 miljoen reis geïnteresseerden.
  • Reclamefolder.nl inspireert en activeert reisliefhebbers die op zoek zijn naar leuke weekendjes weg of stedentrips. Met iedere maand 2 miljoen gebruikers, ruim 30 miljoen folder raadplegingen en een bereik van 640.000 reisliefhebbers.
  • Indebuurt.nl brengt lokaal nieuws in 39 steden met ieder een eigen redactie. Indebuurt.nl bereikt maandelijks 1,7 miljoen reisliefhebbers.

Bronnen: NPDM 2020, NRM 2020, NOBO Q3 2020

Vakantieplannen in coronatijd

Vakantieplannen in coronatijd

Wat is de impact van het coronavirus op ons vakantiegedrag? En wat voor type vakanties staan momenteel in de top 3?

Lees meer

Vakantieplannen in coronatijd

 

Wij onderzochten wat de impact is van het coronavirus op ons vakantiegedrag. Het onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht in december 2020.

Wij zien de terugkeer van het Nederlandse vakantiepark in de top 3 van soorten vakanties. Daarnaast wacht bijna de helft van de ondervraagden tot er meer zekerheid is rondom het reizen voordat de vakantie in 2021 geboekt wordt.

Benieuwd naar alle resultaten?
We hebben ze voor je in een overzichtelijke infographic gezet! Download deze hier.

Voor elk reistype een ander middel

Voor elk reistype een ander middel

Via de dataprofielen van DPG Media kun jij verschillende soorten vakantiegangers bereiken én aanspreken.

Lees meer

Voor elk reistype een ander middel

 

Wij zijn bij DPG Media dagelijks bezig met het vergaren, interpreteren en analyseren van data om onze eigen business te versterken. Dat doen we op basis van data die we verkrijgen aan de hand van al onze interacties met, en gegevens van, onze lezers. Deze data kan worden ingezet om jouw business te versterken. Want onze lezers zijn namelijk jouw doelgroep.

 

Dataprofielen zorgen voor de perfecte match

Dankzij de vele dataprofielen die wij kennen, maken we het mogelijk om heel gericht een bepaalde doelgroep te bereiken. Heb jij als adverteerder bijvoorbeeld een aanbod voor een actieve vakantie? Wij kennen 1.250.000 profielen per maand in de categorie ‘Active travellers’. Welke goed te bereiken zijn via onder andere Libelle, Flow, VT Wonen, de Volkskrant en indebuurt.

Wil je echter een cruise-vakantie promoten richting mensen met een bovenmodaal inkomen? Dan weten we dat er zo’n 1.300.000 matchende profielen te bereiken zijn via onder andere Veronica Magazine, Story, AD, Margriet en Nouveau.

Bronnen: NPDM 2020, DPG data warehouse, NOBO Q3 2020

KLM: Onontdekt Europa

 

Met ‘Onontdekt Europa’ hebben KLM en DPG Media elkaar gevonden in een partnership rond een voor KLM belangrijk vraagstuk: hoe verhogen we de bezettingsgraad op vluchten naar bestemmingen in Europa die minder bekend en – eigenlijk onterecht – minder bemind zijn?

Naar de video

VisitBrabant & DPG Media

 

VisitBrabant heeft in samenwerking met DPG Media de provincie duidelijk op de kaart gezet als aantrekkelijke locatie voor vrijetijdsbesteding. In deze succescase vertellen we je hoe VisitBrabant op een leuke en inspirerende manier liet zien wat er allemaal te beleven is in Brabant.

Naar dit succesverhaal

Bungalows.nl

 

Door klantdata van Bungalows.nl toe te voegen aan het datawarehouse van DPG Media, hebben we een uniek 360-klantprofiel weten te creëren. Hierdoor zijn middels gepersonaliseerde advertenties consumenten gericht bereikt. Een mooi voorbeeld van Customer Matching. Met als resultaat een zeer succesvolle campagne voor Bungalows.nl.

Naar de video

Een oplossing voor elke mediabehoefte

Datagedreven indruk maken

Datagedreven indruk maken

Aan de hand van een klantprofiel je boodschap opstellen en verspreiden.

Lees meer

Datagedreven indruk maken

 

Effectief indruk maken op je doelgroep doe je door aan de hand van een bepaald klantprofiel een relevante boodschap op te stellen en te verspreiden. Deze boodschap zorgt ervoor dat de (potentiële) klanten zich aangesproken voelen, waardoor de conversie direct stijgt.

Onze oplossing…

360- datawarehouse. Met onze sterke merken bereiken we 92% van Nederland. Via die merken komen we dagelijks direct in contact met de consument. Hierdoor beschikken we over een enorme schat aan data.
DPG Media heeft als enige publisher op individueel niveau data over het koopgedrag van consumenten, merkpercepties, mediaconsumptie én we weten wat voor momenten de consument beleeft. Op basis van deze data bieden we een precieze en datagedreven benadering om consumenten te bereiken en bewegen. In ons 360-datawarehouse komt alles samen: profielen, kenmerken, percepties, intenties, touchpoints en gedragingen.

 

Meer weten?

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Flexibel inspelen op actualiteit

Flexibel inspelen op actualiteit

Door de huidige onzekerheid omtrent reizen is er extra behoefte aan flexibiliteit.

Lees meer

Flexibel inspelen op actualiteit

 

Het flexibel en ad hoc inzetten van campagnes is een belangrijke behoefte binnen de travelbranche. Dit komt uiteraard door de vele wijzigingen die voortkomen uit de coronamaatregelen en de onzekerheid die daarmee gepaard gaat.

 

Onze oplossing…

Een flexibele sales afdeling en Xtra Social.

Met Xtra Social plaats je social ads eenvoudig door naar de vertrouwde en gecontroleerde redactionele omgeving van DPG Media. Zo breng je jouw social post breder onder de aandacht bij jouw doelgroep.

 

Meer weten?

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Jouw mogelijkheden uitgelicht

Jouw mogelijkheden uitgelicht

Consumenten verdiepen zich steeds meer in de verschillende soorten reizen.

Lees meer

Jouw mogelijkheden uitgelicht

 

Doordat consumenten zich (met name online) steeds meer gaan verdiepen in de verschillende soorten reismogelijkheden, is het belangrijk om uitgebreid uitleg te geven over je aanbod.

 

Onze oplossing…

Branded content.

Branded content is een vorm van contentmarketing waarbij de commerciële boodschap op subtiele wijze is verwerkt en tussen redactionele artikelen wordt geplaatst. Denk bijvoorbeeld aan een verhaal over stedentrips, zonder dat er producten of diensten nadrukkelijk worden benoemd.
Een branded-contentartikel heeft een hoge nieuws- of informatiewaarde voor de lezer. En omdat deze content aansluit bij onze redactionele verhalen, leest jouw doelgroep dit met aandacht.

 

Meer weten?

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Bereik gericht jouw doelgroep

Bereik gericht jouw doelgroep

Bij bepaalde reizen past een specifieke doelgroep. Spreek die gericht aan.

Lees meer

Bereik gericht jouw doelgroep

 

Bepaalde reizen kennen een bepaalde doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan cruises of natuurvakanties. Die kennen een grote senioren-doelgroep. Maar hoe bereik je deze groep het meest effectief?

 

Onze oplossing…

Dagbladen en magazines.

Dagbladen zoals de Volkskrant, Trouw en het AD kennen een grote groep 50+ lezers. Ook magazines zoals Libelle en Margriet zijn populair onder 50+ vrouwen. Door je reisaanbod in dit soort bladen te plaatsen, bereik je snel en effectief senioren. Uiteraard zijn er ook online mogelijkheden waarmee je een bepaalde doelgroep heel specifiek kunt targeten.

 

Meer weten?

Wil je hier meer over weten? Vul dan het contactformulier in. Een media-adviseur neemt dan zo snel mogelijk contact met je op.

Thematische Specials en Bijlagen

Thematische Specials en Bijlagen

Jaarlijks verschijnen er diverse interessante specials en bijlagen in onze titels.

Lees meer

Thematische Specials en Bijlagen

 

De aandacht van jouw doelgroep krijgen? Dan kun je het beste een uiting plaatsen in een relevant umfeld.

 

Onze oplossing…

Thematische specials en bijlagen.

Elk jaar verschijnen er diverse specials en bijlagen in onze magazines en dagbladen. Daarnaast zijn er jaarlijks veel ‘inhaakmomenten’ die voor jouw doelgroep interessant kunnen zijn.

Op deze pagina vind je de volledige kalender voor de rest van dit jaar.

Onder voorbehoud van wijzigingen.

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij helpen je graag bij het maken van een creatieve uiting of het opzetten van een effectieve campagne voor jouw business.

 

  • Contact opnemen

    Laat hier je contactgegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.