Oranje zijn we samen

Wij Nederlanders zijn op veel momenten verschillend. Op wie we stemmen, voor welke voetbalclub we zijn. Maar er zijn ook momenten dat we samen één zijn, dat het niet uitmaakt uit welke provincie je komt, wat voor afkomst je hebt, voor wie je aan het juichen bent. Dat zijn de momenten van Oranje.

INSIGHTS EN INSPIRATIE

Onderzoek onder sportliefhebbers

Onderzoek onder sportliefhebbers

Kom er achter hoe de lezer sport beleeft bij DPG Media. Wist je bijvoorbeeld dat 63% sportnieuws volgt in de media en 30% zich zelfs verslaafd voelt aan sportnieuws.

Lees meer

Onderzoek onder sportliefhebbers

1. Huizenprijzen blijven stijgen
Zolang het woningtekort nog niet is opgelost, hebben verkopers de macht en blijven prijzen stijgen. Landelijk naar verwachting met 6 tot 8% in 2018. Na de enorme huizenprijzenstijgingen van de afgelopen jaren, wordt onder andere in Amsterdam inmiddels gesproken over een zwaar oververhitte markt. Ook in regio’s buiten de Randstad zitten prijzen in de lift.

2. Duurzaamheid wordt een voorwaarde
Van tweedehands tot substitutie en van refurbished tot retro: duurzaamheid is niet meer weg te denken uit Nederlandse huiskamers. Op marktplaats.nl en in kringloopwinkels wisselen woonartikelen en interieurs van eigenaar. Ook steeds meer woonwinkels combineren nieuwe items met een vintage-aanbod. Consumenten kijken kritischer naar materialen, productiemethoden, arbeidsomstandigheden en energiezuinigheid. Dat geldt zowel voor de bouw van huizen als de inrichting ervan.

3. Online only-winkels openen fysieke showrooms
Online interieurwinkels als made.com bieden consumenten op strategische plekken ook de kans om hun producten in het echt te zien, voelen en ervaren. Pop-upwinkels, flagshipstores en showrooms bieden daarvoor een uitstekend podium. Daarnaast zie je steeds vaker dat meubelmerken (een deel van) het interieur van hippe horecagelegenheden verzorgen.

4. Branchevervaging zet door
Grote online retailers als bol.com en Wehkamp hebben tegenwoordig een groot aanbod aan interieurartikelen. Daarnaast stortten kleding-giganten als H&M en Zara zich de afgelopen jaren op de woonmarkt. Tel daarbij de vele tuincentra en discounters op om de branchevervaging compleet te maken.

5. Kansen en uitdagingen liggen online
In 2016 waren er in Nederland 9.750 winkels voor woninginrichting, maar het aantal woonzaken neemt al tijden gestaag af. Online aanbieders zijn ook in de woning- en interieurmarkt de grote groeiers. Toch wordt 90% van de aankopen in 2016 nog offline gedaan. De verwachting is dat het online-aandeel in 2020 is gestegen naar 25%. Online groeipotentie genoeg dus, maar er zijn nieuwe spelers nodig om de markt open te breken.

6. Directe verkoop door merken
De populariteit van customizing en directe bezorging vanuit de fabriek kan een bedreiging vormen voor de traditionele retail. Steeds meer merken bieden consumenten via hun eigen on- en offline verkoopkanalen de kans om direct bij de bron te bestellen. De detailhandel wordt hierdoor (deels) buitenspel gezet.

7. Kleiner wonen biedt grote kansen
De wereld vergrijst en ons land is geen uitzondering. Dat leidt tot steeds meer eenpersoonshuishoudens en bijbehorende woonbehoeftes. Deze groep consumenten heeft behoefte aan ergonomie, gebruiksgemak en oplossingen voor leven in een kleine ruimte. Daardoor biedt kleiner wonen dus grote kansen voor woonretailers. Als je je producten en advies tenminste afstemt op de veranderende vraag.

Interview: de sportzomer van 2021

Interview: de sportzomer van 2021

Arjan Koopman, commercieel manager, en Rhian Ket, partnership manager, vertellen hoe merken – net als de sporters – deze zomer het beste kunnen presteren.

Lees meer

Interview: de sportzomer van 2021

Dat het consumentenvertrouwen zich op het hoogste punt in tien jaar bevindt, is ook terug te zien in de woning- en interieurmarkt. Huizenprijzen kregen in 2014 een boost en zijn sindsdien blijven stijgen. Vooral in en rond grote steden lijkt er geen einde aan de groei te komen. De omzet in de woonbranche stijgt in lijn met de ontwikkelingen in de woonmarkt. 

In 2017…

  • stegen huizenprijzen gemiddeld met 7,5%
  • was de markt voor woninginrichting goed voor € 9,5 miljard omzet
  • woonde 68% van de Nederlanders boven de 13 jaar in een koopwoning
  • hadden ruim 1,2 miljoen Nederlanders verhuisplannen voor het komende jaar
  • had zo’n 6% van de Nederlanders verbouwingsplannen
  • gaven Nederlanders gemiddeld € 1.533 per jaar uit aan meubels en woonaccessoires

 BSR Quality Planner en context

BSR Quality Planner en context

Je boodschap wordt nóg meer versterkt als deze in de juiste context staat. Het unieke BSR-model biedt inzichten om de juiste keuze te maken.

Lees meer

BSR Quality Planner en context

Door de corona crisis is de consument hele dagen thuis. Wij zien dit terug in het consumentengedrag. 79% van de consumenten heeft aan regelmatig zelf te klussen. Huizen worden opnieuw ingericht en keukens en badkamers verbouwd. Hierbij is voor 51% de belangrijkste reden voor verbouwing het moderniseren van de woning. Hierbij laat 54% zich inspireren door reclamefolders

Bron: Panel Inzicht onderzoek lokaal ondernemen – november 2020

Nivea men: klaar voor elke wedstrijd

Rondom grote sportmomenten bracht NUsport en NIVEA MEN actuele weetjes in de vorm van branded content. Native advertisement klinkt door naar gesponsorde artikelen die vooral informeerde. Daarnaast lieten dynamische banners de route naar de dichtstbijzijnde Kruidvat winkel zien, wat de verkoop stimuleerde van NIVEA MEN.

Bekijk de case

EEN OPLOSSING VOOR ELKE MEDIABEHOEFTE

Themanummers en Bijlagen

Themanummers en Bijlagen

Bekijk hier het overzicht van specials, bijlagen en redactionele thema's van onze merken. We hebben relevant Umfeld op een rijtje gezet voor jouw branche.

Lees meer

Themanummers en Bijlagen

 

De aandacht van jouw doelgroep krijgen? Dan kun je het beste een uiting plaatsen in een relevant umfeld.

 

Onze oplossing…

Thematische specials en bijlages.

Elk jaar verschijnen er diverse specials en bijlages in onze dagbladen en magazines. Maar niet alleen in print. Ook online besteden we op relevante momenten aandacht aan bepaalde onderwerpen.

Download hier de kalender van 2021.
Onder voorbehoud van wijzigingen.

 Datagedreven benadering

Datagedreven benadering

Wij weten dat je verschillende typen mensen anders aanspreekt, dus differentieer je boodschap per doelgroep, net zoals onze merken doen.

Lees meer

Datagedreven benadering

Via (data)profielen kan je de boodschap differentiëren per doelgroep.  

Wij weten dat een boodschap persoonlijk moet zijn, dus differentieer je boodschap per doelgroep, net zoals onze merken doen. Enkele voorbeelden:

Sportfans:
Personen die fanatiek sporten en/of veel sport in de media volgen.

6.2 miljoen profielen beschikbaar per maand

Fit & Healthy
Bezoekers die content lezen over sport en gezondheid
8,4 miljoen profielen beschikbaar per maand

Formule 1 fans
Bezoekers die content lezen over formule 1
2,8 miljoen profielen beschikbaar per maand

Voetbalfans
bezoekers die content lezen over voetbal
2,7 miljoen profielen beschikbaar per maand

Autoriteit in sport: ADR en NU.nl

Autoriteit in sport: ADR en NU.nl

Sport is al jaren een belangrijke pijler van AD en de regionale nieuwstitels. AD werkt daarin nauw samen met de regionale nieuwsmerken van ADR.

Lees meer

Autoriteit in sport: ADR en NU.nl

Sport is al jaren een pijler van AD en de regionale nieuwstitels. Niet alleen onze lezers en bezoekers houden van sport, ook ons eigen sporthart klopt stevig.

Door samenwerking met NOC*NSF, KNVB en o.a. de KNLTB profiteren kunnen we onze lezers en bezoekers iets extra’s bieden op sportgebied.  Tijdens grote sportevenementen staan we dichtbij de sporters en zitten we bovenop de actualiteit en sportieve prestaties. 

AD.nl/sport  30 miljoen pageviews per maand en ruim 3,4 miljoen unieke bezoekers

(Bron: NOBO, gemiddeld dag- en maandbereik Q4 2020). 

AD.nl en NU.nl samen als grootste nieuwssites spelen een belangrijke rol bij het volgen van sportcontent. Gezamenlijk realiseren AD.nl en NU.nl ruim 4 miljoen unieke personen.

Gezamenlijk realiseren AD.nl en NU.nl ruim 4 miljoen unieke personen. Door de krachten te bundelen van deze twee sterke merken, bereik je met jouw merk een enorm groot publiek om jouw boodschap binnen een vertrouwde context over te brengen. 

(Bron: NOBO, gemiddeld dag- en maandbereik Q4 2020)

Sportmogelijkheden uitgelicht

Sportmogelijkheden uitgelicht

Bekijk hier de mediakit met de mogelijkheden om mee te liften op sportcontent en -initiatieven vanuit onze merken.

Lees meer

Sportmogelijkheden uitgelicht

Benieuwd hoe jij, in samenwerking met DPG Media, kan aansluiten bij oranje momenten?

Download de verschillende proposities

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij helpen je graag bij het maken van een creatieve uiting of het opzetten van een effectieve campagne voor jouw business.