Wat houdt je functie in?

In mijn functie ben ik verantwoordelijk voor privacy en consent richting consumenten. Dit doe ik vanuit het Brand & Digital team wat weer valt onder marketing. Om mijn werk optimaal te kunnen uitvoeren is het belangrijk dat ik op de hoogte ben van ontwikkelingen omtrent dit onderwerp. Zo zorgen we dat we op een proactieve manier in kunnen spelen op de wijzigingen vanuit wetgeving en verschillende tech partijen. Mijn werk varieert van het meedenken over de communicatie flow richting consumenten wanneer het gaat om privacy en consent tot het creëren van een informatieve landingspagina met een consument vriendelijke uitleg over hoe wij binnen DPG Media omgaan met data.

Daarnaast draait het in mijn functie ook om samenwerken. Privacy raakt natuurlijk veel afdelingen binnen DPG Media en samen moeten wij de juiste balans vinden bij het bepalen welke persoonsgegevens we als bedrijf wel en niet gaan verzamelen. Allemaal met het belang van de consument als uitgangspunt.

Wat vind je leuk aan werken bij DPG Media?

Het is erg leuk om voor een bedrijf te werken met zoveel mooie merken. Dit maakt niet alleen het portfolio erg divers maar ook de verschillende doelgroepen die deze merken aantrekken. Het vinden van de juiste toon in de communicatie rondom zo’n gevoelig onderwerp als privacy is extra leuk en uitdagend.

Daarnaast (wat ik eigenlijk het allerbelangrijkste vind) werk ik samen met hele leuke mensen! Mijn collega’s maken echt mijn werk het leukst, er is een hele fijne open sfeer. We werken allemaal hard, maar er is genoeg tijd voor wat grappen en gezelligheid tussendoor. Ook in de Coronaperiode letten we goed op elkaar: ontspant iedereen voldoende, zitten we allemaal lekker in ons vel?

Wat voor eigenschappen moet je hebben om hier succesvol te zijn?

Je moet vooral proactief, flexibel en positief zijn. DPG Media is een bedrijf dat vaak moet inspelen op invloeden van de markt en dat maakt dat projecten ineens van koers kunnen wisselen om relevant en succesvol te blijven. Dit vergt behoorlijk wat flexibiliteit. Je moet dit soort marktbewegingen aanvoelen en daar proactief op in gaan.

Positiviteit vind ik eigenlijk altijd belangrijk, maar zeker omdat het soms ook echt wel hard werken is, dan maakt een positieve instelling echt het verschil. Met het noodgedwongen thuiswerken tijdens de Coronaperiode is dit erg belangrijk. Niet alleen voor jezelf maar ook om elkaar er op afstand doorheen te slepen en de sfeer erin te houden.

Wat is je opgevallen aan het werken bij DPG Media vergeleken bij je vorige baan?

De mensen die hier werken zijn nuchter, down to earth en optimistisch. Het gaat om inhoud en het gevoel dat we samen aan dezelfde doelen werken. Ook vind ik dat wanneer je inzet toont en hard wilt werken, dat DPG Media veel mensen een kans geeft. Dit maakt het een erg fijne omgeving om te werken.