Waar houdt een Strategy Manager zich mee bezig?

Ik hou me enerzijds bezig met de strategie van onze merken en anderzijds met de corporate strategie van DPG Media. We hebben mooie merken zoals NU.nl, Independer, vtwonen (en nog veel meer) en al deze merken hebben te maken met strategische keuzes. De wereld staat niet stil, al helemaal niet als je met consumenten werkt zoals wij doen. We zijn continu bezig met hoe we onze merken positioneren, uitbouwen en naar een volgende fase brengen.

Daarnaast hou ik me ook bezig de corporate strategie, onderdeel hiervan is het doen van acquisities om onze portfolio te versterken. We hebben de afgelopen jaren niet stilgezeten op M&A vlak en acquisities doen blijft ook in de toekomst belangrijk voor ons bedrijf.

Waarom heb je gekozen om hier te komen werken?

Ik wilde graag op het snijvlak werken van strategie en operatie bij een organisatie welke zich richt op consumentenproducten. En vooral bij een bedrijf dat veel in online activiteiten investeert. DPG Media is de leidende mediaspeler in Nederland met een prachtig portfolio aan merken en er wordt veel geïnvesteerd in online producten & services, dus ik heb precies gevonden waar ik naar zocht.

Waarom is het leuk om hier te werken?

Met stip op 1: de collega’s! Ik werk veel samen met verschillende merken en teams, dus ik heb de mazzel dat ik veel collega’s spreek en leer kennen. Alle collega’s zijn super enthousiast, open en creatief, wat erg fijn is om mee samen te werken. En natuurlijk is het tof om voor het leidende mediabedrijf in Nederland te werken.

Kan je iets meer vertellen over je team?

In één woord: GEWELDIG! Zonder dollen, het is een slim en eager team dat altijd bereid is om elkaar te supporten. Het leuke is dat eigenlijk iedereen in het team een andere achtergrond heeft, dus het is een mooie mix van persoonlijkheden, expertises en ervaringen.