Wat vind je leuk aan werken bij DPG Media?
“Nieuwsmedia is een domein dat zich razendsnel ontwikkelt. Nieuws speelt op vele manieren een rol in ons dagelijks leven en iedereen heeft zijn eigen manier van nieuws consumeren. Ik geniet van de passie binnen ons bedrijf om dagelijks de beste kranten van Nederland te maken, te drukken en te bezorgen. Aan de andere kant is er binnen DPG Media volop aandacht voor digitale kansen en ontwikkelingen. Digitale oplossingen worden ingezet om onze lezers nog beter te bedienen van het juiste nieuws, op het juiste moment en in de juiste vorm. Ik vind het heel uitdagend om binnen zo’n dynamisch bedrijf te werken.”

Wat voor eigenschappen moet je hebben om hier succesvol te zijn?
“Ondernemerschap! DPG Media is een bedrijf dat allerlei kansen en mogelijkheden biedt om jezelf binnen je functie te ontwikkelen – maar je moet het natuurlijk zelf doen. Het is een bedrijf dat eigen initiatief waardeert en faciliteert. Afhankelijk van je functie is een combinatie van creativiteit en business sense natuurlijk heel handig om de commerciële kansen binnen de nieuwsmedia optimaal te benutten.”

Wat is je opgevallen aan het werken bij DPG Media vergeleken bij je vorige baan?
“DPG Media is in veel opzichten een groot bedrijf – veel afdelingen, domeinen en nog meer functies. Dit vertaalt zich in een hoge mate van professionaliteit en specialisatie binnen de organisatie. Ondanks deze schaalgrootte is DPG Media toch een erg toegankelijk bedrijf. Ik heb altijd eenvoudig mijn weg weten te vinden en de communicatielijnen zijn direct. Dat vind ik heel prettig maar ook bijzonder als je beseft dat er 3.000 mensen werkzaam zijn bij DPG Media. “