WAT HOUDT JE FUNCTIE IN?

Waar geld en journalistiek samenkomen, daar werk ik. Ik houd me voor het AD, de 7 regionale kranten en NU.nl bezig met het organisatorisch en financieel beleid. Het is een functie waar veel bij komt kijken: contracten met persbureaus, arbeidsvoorwaarden voor onze journalisten, budgetten, auteursrecht… Ik onderhoud contacten met veel mensen binnen DPG Media maar ook met onze externe partners. Doel is dat de organisatie soepel loopt zodat journalisten zich bezig kunnen houden met hun primaire taak: het maken van kwalitatieve, onderscheidende journalistiek.

WAT VIND JE LEUK AAN WERKEN BIJ DPG MEDIA?

We maken ontzettend mooie journalistieke producten en vervullen daarmee een belangrijke rol in de samenleving. Ik ben er trots op om voor onze mooie nieuwsmerken te mogen werken. Daarbij is DPG Media een hele ambitieuze organisatie die gaat voor kwaliteit, maar ook vernieuwend is en de nek durft uit te steken.

WAT VOOR EIGENSCHAPPEN MOET JE HEBBEN OM HIER SUCCESVOL TE ZIJN?

Je moet proactief zijn en een groot hart hebben voor media en journalistiek. Het leuke van DPG Media vind ik dat je met een goed idee je ver kan komen en er naar je wordt geluisterd. Inhoud staat voorop: de organisatie is vaak efficiënt en strak ingericht, maar dat is geen doel op zich. Wel een randvoorwaarde om te kunnen floreren in creativiteit en inhoudelijke kwaliteit. Het tempo ligt hoog, daar moet je in mee kunnen. We kiezen hier niet voor veilig maar hebben grote doelstellingen plannen en leggen de lat hoog.

WAAR WERKTE JE VOOR JE DEZE BAAN KREEG?

Hiervoor werkte ik bij indebuurt, ook een merk van DPG Media. Daar was ik verantwoordelijk voor de redactie. Samen met een paar collega’s heb ik dit platform opgezet en uitgebouwd naar 40 steden. Ook dat is fijn aan werken bij DPG Media; het is zo’n grote organisatie met zoveel verschillende mooie merken om voor te werken. Je kan jezelf hier steeds verder doorontwikkelen en een mooie loopbaan opbouwen.