Waar houdt de afdeling B2B marketing zich mee bezig?

We houden ons in de basis bezig met onze positionering als businesspartner. Met andere woorden: we doen de marketing met onze adverteerders als doelgroep. We doen dat door de zichtbaarheid in B2B-landschap te vergroten door (sponsoring van) B2B-events, PR, externe communicatie en ludieke acties. We ontwikkelen proposities en salesmateriaal, doen onderzoeken die het effect van onze media onderbouwen en maken analyses.

Hoe ben je hier terecht gekomen?

Na 12 jaar te hebben gewerkt in soortgelijke functies bij een andere exploitant werd het eens tijd voor iets nieuws. Ik kende al wat mensen die hier werkten en kreeg altijd zeer positieve verhalen te horen. En heb gesolliciteerd toen hier een plekje vrij kwam.

Hoe is de werksfeer?

Er heerst hier een informele werksfeer. Het is een platte organisatie, waar onderling op een prettige manier wordt samengewerkt. Alle disciplines, van BtoC-marketing, branddirectors, accountmanagers tot projectmanagers: iedereen heeft hetzelfde doel voor ogen. En altijd vanuit het doel zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. De lat wordt hier hoog gelegd en dat is erg leerzaam. Maar er is ook veel flexibiliteit voor medewerkers, dat is erg fijn.

Wat vind je gaaf?

Dat eigen initiatief wordt gestimuleerd. Als je een goed idee hebt, mag je dat tot uitvoering brengen.

Wat is het leukste project dat je hebt mogen doen?

Het leukste project is het opzetten van een nieuw platform, dat adverteerders helpt hun business te laten groeien met digitale kennis. Het is inspirerend om dit in samenwerking met collega’s te kunnen uitdenken, het vertrouwen te hebben van directie om het te mogen uitvoeren en een team te hebben van marketeers die hier vanuit ieders expertise een steentje aan bijdragen. Je doet het echt met z’n allen en dat geeft veel energie.