Wil je als ondernemer een nieuw product in de markt zetten? Wil je potentiële klanten verleiden? Dan is het essentieel dat je verhaal relevant is voor de doelgroep die je wilt bereiken. Om er zeker van te zijn dat je de juiste doelgroep aanspreekt en je boodschap en middelen aansluiten bij de wensen van die doelgroep is het raadzaam om vooraf te inventariseren wat de interesses en behoeften zijn. Een behoefteonderzoek kan je dit inzicht geven.

Kies een stijl die bij jou en je doelgroep past

Er bestaan veel verschillende soorten kwalitatief en kwantitatief behoefteonderzoek. Welke stijl het beste bij jou past hangt natuurlijk volledig af van de vraag, de doelgroep en het budget. Kies je voor een samenwerking met een groot onderzoeksbureau of ga je voor een meer pragmatische aanpak en kies je voor één van de volgende onderzoeksmethoden:

* Interviews: bij één-op-ééninterviews is er veel aandacht voor de respondent, je kunt doorvragen en ook non-verbale signalen oppikken.

* (Online) enquête: dit is een online vragenlijst die je helpt bij het verzamelen van cijfermatige inzichten.

* Poll: een poll is een heel makkelijke manier om snel een beeld te krijgen van hoe je doelgroep over een bepaald onderwerp denkt. Plaats een poll op je website, stuur hem mee in de nieuwsbrief of plaats hem op je social kanalen.

Welke behoefte heeft de meeste prioriteit in jouw bedrijf?

    Leer je doelgroep kennen

    Wil je een nieuw product in de markt zetten? Wil je potentiële klanten verleiden? Om je doel te bereiken is het belangrijk dat je doelgroep zich kan vinden in jouw verhaal. Je verhaal moet relevant zijn voor de personen die je probeert te bereiken. Weet jij wat je doelgroep écht wil? Wat hun interesses en behoeften zijn? Een behoefteonderzoek kan helpen je deze inzichten te geven. Denk een aan het afnemen van klantinterviews, -enquêtes of een poll.

    Dit hier is een voorbeeld van zo’n poll, om snel antwoord te krijgen op een vraag. Vul jij hem ook voor ons in? Dan weten wij meteen wat jouw behoeften zijn!

    Jouw tip:

    Tip...

    Meer weten?

    Poll Statistieken (alleen voor beheerders zichtbaar)

    Aantal stemmen:

      Zorg dat je opvalt

      Online adverteren bij DPG Media

      Heb je alle klantbehoeften in kaart gebracht? Dan staat niets meer in de weg om al je (potentiële) klanten te laten weten dat je er bent. Zorg dat je zowel offline als online opvalt. Bereik heel gericht je klant met precies de juiste boodschap, op het juiste moment en op precies die site of app die altijd openstaat. Hoe doe je dat? Met online adverteren bij DPG Media!

      Ik wil direct contact

      Online jouw verhaal vertellen?

      Benieuwd welke kanalen het beste bij de behoeften van jouw klanten aansluiten en hoe ook jij je organisatie op een totaal nieuwe manier onder de aandacht kunt brengen bij je doelgroep? Neem dan vandaag nog contact op met je accountmanager voor een adviesgesprek. Samen zorgen we ervoor dat jouw boodschap meer impact heeft.

      Contact

      Contact

      Kom in contact met onze specialisten voor meer (vrijblijvende) informatie over onze mogelijkheden voor jou.

      Kom in contact
      Adverteren

      Adverteren

      Start vandaag nog met adverteren om je klanten te vertellen over jouw producten en/of diensten.

      Direct adverteren