Nederland start weer op, hoog tijd voor positief geluid!

Met #nlstartop delen we positieve verhalen in onze vertrouwde nieuwsomgevingen. Inspirerend voor de lezer en een mooi podium voor ondernemers. #nlstartop is een initiatief van ADR Nieuwsmedia, IndeBuurt, de Ondernemer en de online platformen van DPG Media, zoals Intermediair en Tweakers. Naast het delen van verhalen, gaan we in gesprek met marketeers van nationale bedrijven over hun tips en ervaring tijdens het coronavirus.

 

Hoe komt Nederland weer in beweging?

We doen als mediabedrijf continu onderzoek. Denk aan doelgroeponderzoek naar het mediagebruik van consumenten, wat ze beweegt en waar hun behoefte ligt. Wij delen die resultaten graag met je, zodat je deze inzichten kunt gebruiken bij het maken van keuzes voor jouw marketing- en mediastrategie. En natuurlijk willen we je hier graag bij helpen.

 

Verschillende onderzoeken

Het coronavirus heeft een grote invloed op de leefstijl van de consument. Omdat we op frequente basis het onderzoek ‘Invloed van corona op het gedrag van de Nederlandse consument’ hebben uitgevoerd, kunnen we gedragsontwikkelingen tijdens het coronavirus volgen. In het onderzoek ‘Nederland langzaam weer in beweging’ doen we onderzoek naar de aankoopprioriteiten van de Nederlandse consument vanaf de unlock. Dit is gedaan middels een unieke onderzoeksmethode waarbij onbewuste beslissingen gemeten zijn (95% van de beslissingen worden onbewust genomen.)

Met #nlstartop blijven we de Nederlandse consument ook de komende maanden volgen en zullen we je op de hoogte houden van de lopende onderzoeken én welk effect het coronavirus heeft binnen jouw branche.

Nederland langzaam weer in beweging

Nederland langzaam weer in beweging

Onderzoek naar het oriëntatie- en aankoopgedrag en de bestedingsintentie.

Bekijk de infographic

Nederland langzaam weer in beweging

Corona-onderzoek week 25

Corona-onderzoek week 25

Welke invloed heeft het coronavirus op het gedrag van de consument.

Bekijk de infographic

Corona-onderzoek week 25

Corona-onderzoek week 21

Corona-onderzoek week 21

Welke invloed heeft het coronavirus op het gedrag van de consument.

Bekijk de infographic

Corona-onderzoek week 21

Corona-onderzoek week 17

Corona-onderzoek week 17

Welke invloed heeft het coronavirus op het gedrag van de consument.

Bekijk de infographic

Corona-onderzoek week 17

Communicatie juist nu van groot belang

Communicatie juist nu van groot belang

We zien in de verschillende onderzoeken een hoog percentage wat zich oriënteert op aankopen in verschillende branches. Juist in deze fase is het belangrijk om de consument te inspireren en informeren over de mogelijkheden van jouw product/dienst. Vooral omdat het onderzoek ‘Nederland langzaam weer in beweging‘ laat zien dat de daadwerkelijke aankoopintentie iets achterblijft ten opzichte van de hogere oriëntatie. Om de overgang van oriëntatie naar aankoop zo klein mogelijk te maken, is branded content een ideale oplossing.

Lees meer
Communicatie juist nu van groot belang

Of je nu wilt uitleggen hoe het ‘1,5 meter winkelen’ bij jou werkt, hoe vakantiegangers weer op reis kunnen in Europa, of hoe je nieuwe openingstijden eruit zien; het kan via #nlstartop!

Tips nodig voor een effectieve advertentie? Download het whitepaper met tips voor een hoogwaardige en effectieve advertentie.

Download whitepaper

Laat je inspireren door ondernemers

De Ondernemer vertelt verhalen van ondernemers die weer vol energie en nieuwe ideeën aan de slag gaan. Daarmee willen we alle ondernemers van Nederland inspiratie bieden, want: #nlstartop. En hoe!

Contact

Contact

Kom in contact met onze media-adviseurs voor meer (vrijblijvende) informatie.

Kom in contact
Marketinginspiratie

Marketinginspiratie

Bekijk ons online platform met tips en inspiratie, voor iedere branche en doelstelling.

Laat je inspireren