Vanaf vandaag heet de Persgroep DPG Media. Afgelopen mei hebben we deze naamswijziging aangekondigd en vandaag is het zover. We zijn een multimediaal bedrijf met mensen die elke dag de beste media willen maken. Journalisten die elke keer het verschil maken. Persoonlijk advies aan adverteerders. Werken aan nieuwe innovatieve platforms. Het leveren van de beste service. Kwaliteit is daarmee hét onderscheidende vermogen in ons Nederlandse media speelveld. En dat is precies de reden waarom we een nieuwe naam zochten. We zijn niet meer alleen een Nederlandse partij. We maakten een grote stap in onze internationale koers, met de overname van Independer in Nederland en Medialaan in België. We zijn een groot internationaal bedrijf geworden. Sterker nog; een groot internationaal bedrijf waarbij de digitalisering sneller gaat dan ooit.

De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen. Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn. Maar ook aan de dag van vandaag. Kwaliteit is en blijft onze houvast. Kwaliteit van onze makers. Kwaliteit voor onze lezers, bezoekers en luisteraars. Helder en doeltreffend. DPG Media, een krachtige lettercombinatie die verwijst naar onze roots, naar ons internationale karakter en weerspiegelt waar wij voor staan. Alle bedrijfsonderdelen in België en Nederland dragen vanaf nu de naam DPG Media, net als de holding DPG Group. Onze tak in Denemarken zal Berlingske Media (a DPG company) blijven.

DPG Media
Echte mensen. Echte media. Echte resultaten

Onze makers
De mini-docu van DPG Media laat ons verhaal en de echte mensen achter onze media zien. Met portretten van verschillende makers zoals Cécile, Huib, Angela, Thijs en Isabel. Allemaal portretten met één overeenkomst; de passie voor kwaliteit in alles wat zij maken.