Presentatrice Tooske Ragas, moeder van vier kinderen, is uitgeroepen tot dé bekende Supermom van het jaar. Dat blijkt uit onderzoek onder de lezeressen van Kek Mama, de #1 glossy voor moeders.

In dit veelbewogen jaar wilde de redactie van Kek Mama alle moeders van Nederland in het zonnetje zetten. Dat deed Kek Mama in samenwerking met Disney, middels een grootschalig onderzoek én een verkiezing. Als grootste entertainment bedrijf ter wereld heeft Disney veel superhelden in zijn portofolio en weet dus als geen ander waar een superheld aan moet voldoen. Er werd gezocht naar dé bekende én onbekende Supermom van Nederland.

65% vindt zichzelf een supermom
Uit de enquête komt naar voren dat 65% van de ondervraagde moeders zichzelf een supermom vindt. Om uiteenlopende redenen: van talent voor multitasken tot het overlopen van liefde voor hun kroost. “Prachtig dat zoveel vrouwen zichzelf een supermom vinden”, zegt Kek Mama-hoofdredacteur Helene van Santen. “Maar eigenlijk is natuurlijk vrijwel iedere moeder dat! Want jarenlang gebroken nachten en betaald krijgen in kusjes en snot, ga er maar aan staan.”

Maar liefst 91% van de respondenten vindt een supermom iemand die zo goed mogelijk haar best doet in de opvoeding, maar het ook niet erg vindt als ze steken laat vallen. De boel de boel laten, dat doen supermoms soms. Toch denkt ook bijna 90% van de ondervraagden dat moeders zichzelf met elkaar vergelijken en het overgrote merendeel denkt dat social media daarin een grote rol spelen.

Tooske Ragas pleit voor ploetermoeders
Bij de vraag welke BN’er wordt gezien als dé Supermom kwam de naam van Tooske Ragas, presentatrice en moeder van vier, het vaakst naar voren. Reden te meer om haar de cover van de feestelijke laatste editie van het jaar van Kek Mama te laten sieren. Tooske: “Ik vind het leuk dat de Kek Mama-lezeres zoveel vertrouwen heeft in mijn moederschapskwaliteiten, maar ik doe ook maar wat. Bij het moederschap horen strubbelingen. Kinderen mogen best zien dat volwassenen het ook niet altijd weten. Ik pleit daarom heel erg voor alle ploetermoeders die verschrikkelijk hun best doen.”

Lezeres Laura wint reis naar Disneyland Paris
Lezeressen kregen ook de gelegenheid iemand uit hun omgeving of zichzelf op te geven als dé (onbekende) Supermom van het jaar. De redactie ontving honderden inzendingen. Voor de uiteindelijke winnares, Laura ten Doeschate, is flink campagne gevoerd door haar naaste omgeving. Deze moeder van drie heeft bijzonder zware tijden achter de rug en verdient het in het zonnetje gezet te worden. Ze wint een magisch verblijf in Disneyland Paris met haar gezin én ze staat met een interview in de nieuwste editie van Kek Mama.

Een uitgebreid interview met Tooske Ragas, meer uitslagen van de enquête onder Kek Mama-lezeressen én het interview met Laura ten Doeschate staan in Kek Mama 16. Dit feestelijke nummer in samenwerking met Disney ligt op 4 december bij de abonnees op de mat en is vanaf 8 december verkrijgbaar in de winkels.

OVER KEK MAMA
Kek Mama is hét magazinemerk voor moeders met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Het magazine is de #1 glossy voor moeders en verschijnt 16x per jaar. Kek Mama biedt drukke moeders een moment voor zichzelf: met eerlijke verhalen, persoonlijke interviews, herkenbare columns en fijne lifestyletips. Naast het magazine zijn er de website KekMama.nl, het online videokanaal Kek Mama TV, de Kek Mama Podcast, de nieuwsbrief en de social media-accounts op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en Pinterest. Kek Mama is uitgeroepen tot Cross Media Merk van 2020 en heeft een bereik van 734.000 (NOM Mediamerken 2020-I). KekMama.nl trekt maandelijks ruim 1 miljoen unieke bezoekers en is verkozen tot Populairste Lifestyle Website van 2019.