Stefan Havik (35) zal per 16 september starten als Directeur Digital Business Development binnen DPG Media. Hij zal die rol voor zowel Nederland als België gaan vervullen.

In zijn nieuwe rol gaat Stefan vormgeven aan de ontwikkeling van de digitale producten en diensten voor de advertentiemarkt. Verder gaat hij sturing geven aan de externe partnerships binnen het data- en advertentiedomein. De ambitie hierbij is het beter verbinden van de activiteiten van onze merken en de landen onderling, het verbreden en verbeteren van het digitale productportfolio en daarmee het significant laten groeien van de digitale advertentie business.

Havik was eerder werkzaam bij Sanoma waar hij vanuit verschillende rollen de digitale koers heeft helpen neerzetten in advertising en data. Vervolgens heeft hij in Londen bij Dentsu Aegis de verant-woordelijkheid gehad over AMNET en Merkle One. Het laatste half jaar was hij actief bij WPP/Greenhouse Group.

Erik Roddenhof: “Ik wil Stefan veel succes wensen in zijn nieuwe rol binnen DPG Media. Door de komst van Stefan kunnen we nog meer focus leggen op onze digitale groei en het creëren van bestendige digitale verdienmodellen. Met de ervaring die Stefan de afgelopen jaren heeft opgebouwd is hij daarmee een verrijking voor DPG Media.”

Stefan Havik: “Het spreekt voor zich dat ik enorme zin heb in deze nieuwe stap. Ik heb in mijn tijd bij Sanoma de Persgroep altijd als een geduchte en gewaardeerde concurrent gezien. De afgelopen jaren heb ik ook echt de uitgeverskant gemist. De kansen en uitdagingen die er in België en Nederland zijn, zijn heel helder pak ik graag met beide handen aan.”