Vandaag worden de nieuwe nummers 1 bekend gemaakt van De Community Top 100 lijst (voorheen De Kleurrijke Top 100). Ter ere hiervan zijn De Community Top 100 en DPG Media een samenwerking aangegaan in de vorm van een 16 pagina speciale bijlage bij de Volkskrant.

De Community Top 100 bestaat dit jaar 10 jaar; in 2010 werd de 1e (toen) Kleurrijke Top 100 overhandigd aan Margriet van der Linden. In de jaren erna werd Top 100 elk jaar uitgebracht met als doel de zichtbaarheid bevorderen van Nederlanders (van kleur) die met hun werk, visie en missie het verschil maken in de Nederlandse samenleving. De voorgaande nummers 1 in De Community Top 100 waren onder andere: Diana Matroos, Peter R. de Vries, Sylvana Simons en Nadia Moussaid. Voor deze 10e en speciale editie zijn er twee winnaars: House of Vineyard en REDO, met een gedeelde nummer 1.

Raja Felgata, samen met Khalid Ouaziz oprichter & initiatiefnemer De Community Top 100: “We maken nu voor de 10e keer een Top 100 in een maatschappelijke context die beweegt en fluïde is. En we zijn onderdeel van een generatie die zich uitspreekt tegen sociale ongelijkheid en gebrek aan representatie. We staan al tien jaar voor radicale inclusie en willen De Community Top 100 leiders uit deze communities zichtbaar(der) voor onder andere de media, het bedrijfsleven, de cultuursector en de creatieve industrie. Diversiteit en representatie dus. Onze samenwerking met DPG Media past hier heel goed in. De bijlage in de Volkskrant geeft ons de kans het verhaal grondig en uitgebreid te vertellen.”

Ilse Luyk, directeur HR & Communicatie bij DPG Media: “Wij kennen de oprichters van De Community Top 100 al langer en zochten met elkaar naar een passende manier om hun 10-jarig bestaan extra onder de aandacht te brengen. Bij DPG Media zijn we ons als werkgever zeer bewust van diversiteit en zien dit als belangrijke pijler waar we veel stappen te maken hebben. Hopelijk draagt deze samenwerking daar een steentje aan bij. Daarnaast heeft DPG Recruitment (Nationale Vacaturebank en Intermediair) ook veel aandacht voor het onderwerp en publiceren hier vaak onderzoeken over.”