RTL Z en De Ondernemer bundelen vanaf dit najaar hun krachten met als aftrap de ‘Week van De Ondernemer’ en als hoogtepunt het MKB Ondernemerscongres. De samenwerking is onderdeel van de bredere alliantie tussen RTL en DPG Media, die vorig jaar is gestart. Het zakelijk domein was daarin een belangrijk speerpunt.

De ‘Week van De Ondernemer’ is gepland van 28 oktober tot en met 2 november. Zowel RTL Z als De Ondernemer zetten een week lang het ondernemerschap extra in de spotlight. Met video’s, artikelen in dagbladen, interviews en speciale programmering op RTL Z worden ondernemers in het zonnetje gezet. Én het hoogtepunt van deze week is de grote finale tijdens het MKB Ondernemerscongres op donderdag 31 oktober in de Brabanthallen in Den Bosch.

Het MKB Ondernemerscongres, onderdeel van RTL Z, vindt dit jaar voor de vijfde keer plaats en is het grootste MKB-event van Nederland waar kennis, inspiratie en netwerken voor MKB-ondernemers centraal staat. Ook worden er keynotes verzorgd door topondernemers als Peer Swinkels, Björn Kuipers en Ben Tiggelaar. Tijdens deze themaweek brengen we een ode aan ondernemers door op een positieve en inspirerende manier de mooiste ondernemersverhalen van Nederland op te tekenen en duizenden ondernemers op een plek samen te brengen.

Joris van Lierop, Uitgever RTL Nieuws: “Met deze samenwerking zetten we een nieuwe en logische stap in de strategie van RTL Z om de doelgroep ondernemers nog beter te bereiken en ze vooruit te brengen. We zien de afgelopen jaren al een groei in bereik en in bezoekers van het MKB Ondernemerscongres. Samen met De Ondernemer zetten wij een nog sterkere gezamenlijke propositie in de markt voor zowel zakelijke partners als deelnemers.”

Gerard van den Broek, creatief directeur De Ondernemer onderschrijft dit: “Onze missie is om zoveel mogelijk ondernemers te informeren en inspireren via alle kanalen die we tot onze beschikking hebben. Wij zijn tenslotte supporter van ondernemer(schap). Samen met RTL Z bereiken we nu nog meer ondernemers en bieden wij partners een nog breder pallet aan media. Wij zijn hard aan het bouwen aan ons B2B-platform en de samenwerking met RTL Z helpt dit proces te versnellen.”