Na vier jaar ‘You make us Q’ gebruikt te hebben, gaat Qmusic vanaf vandaag verder met de slogan ‘Q sounds better with you’. De wijziging komt tegelijkertijd met een opfrissing van de huisstijl en een update van de website en audiovormgeving.

De baseline vertaalt de filosofie van Qmusic van het centraal stellen van de luisteraars. Marketing manager Jorn Agterberg laat weten: “Qmusic brengt elke dag plezier, energie en een goed gevoel. Content wordt altijd gemaakt vanuit een optimistische blik en daarbij wordt rekening gehouden met de leefwereld van de doelgroep. Elke seconde, 365 dagen per jaar, staat de ontvanger centraal. Want zonder You is er geen Q, is de gedachte achter de slogan. Dat is wat Qmusic al deed en ook zal blijven doen, alleen verwoorden we het voortaan als: Q sounds better with you.”

Programmadirecteur Dave Minneboo vult aan: “Naast de nieuwe slogan leggen we ook nog meer de nadruk op hitmuziek. Dit is een logische volgende stap na de komst van de Top 40 en een aanscherping van het format. In de audiovormgeving hoor je dat terug door de zogenoemde music-liner ‘Maximum hits’. Deze term komt regelmatig voorbij in de intro van hitmuziek.”

De nieuwe baseline wordt vanaf maandag 16 september in alles doorgevoerd en dat betekent dus ook dat er een update is van de audiovormgeving. De slogan Q sounds better with you zal weer gezongen worden, zoals eerder ook het geval was met de slogan Q is good for you. Met deze slogan bestormde de feelgoodzender in 2005 de Nederlandse markt. In 2015 is gekozen voor een complete vernieuwing van het merk Q en de huisstijl. Het positieve feel good-karakter bleef behouden, maar om de luisteraar nog meer centraal te zetten, veranderde de slogan van het station toen in You make us Q