In het Kerstrapport van Adformatie en Ipsos geven adverteerders en mediaplanners hun oordeel over de wijze waarop media-exploitanten zich in de markt manifesteren. De waardering en bekendheid van exploitanten wordt gemeten. Het is inmiddels het 32e Kerstrapport.

In de top 50 overall ranglijst is de Persgroep Nederland voor het eerst de top 5 binnengedrongen. Binnen de categorie Dagbladen hebben we, net als vorig jaar, de nummer 1 positie veroverd. Nieuw dit jaar is onze nummer 1 positie binnen de categorie Digitale uitgevers. Binnen de categorie Huis-aan-Huisbladen is onze waardering licht gedaald.

Goed om te zien dat onze efforts – om in print het marktleiderschap vast te houden Ă©n onze digitale positie te versterken – gezien en beloond worden door de markt. Resultaten die aantonen dat er volop aandacht is voor de kracht van nieuwsmedia. We zijn trots op de resultaten, maar blijven hard werken, want onze lat ligt hoger. Volgend jaar is er weer een Kerstrapport.