Dit voorjaar lanceert de Persgroep een nieuwe service voor haar abonnees. Dit nieuwe digitale platform biedt abonnees van de Persgroep toegang tot alle artikelen van de Persgroep-nieuwsmerken met de mogelijkheid zelf te selecteren op onderwerpen en thema’s.

De service, Topics genaamd, bevindt zich op dit moment in de testfase. Vanaf 1 februari zal een geselecteerd aantal abonnees deelnemen aan een test ter optimalisatie en gebruiksvriendelijkheid. Later dit jaar zal de service breed gelanceerd worden onder alle Nederlandse en Belgische abonnees.

Topics is bedoeld als digitale aanvulling op een abonnement op een titel van de Persgroep. Deelnemende nieuwsmerken zijn AD, de Volkskrant, Trouw, Het Parool, de Gelderlander, de Stentor, Twentsche Courant Tubantia, BN deStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, Het Laatste Nieuws en De Morgen.

De gebruiker heeft met Topics de mogelijkheid zelf playlists samen te stellen over een specifiek onderwerp. Bovendien kan de abonnee zich laten verrassen door inspirerende playlists, speciaal samengesteld door de Topics redactie. Anders dan digitale kiosken die losse edities en losse artikelen aanbieden, biedt Topics abonnees de service om bovenop hun gebruikelijke nieuwsmerk extra content over specifieke onderwerpen en interessegebieden te vergaren.