De Persgroep Nederland start twee nieuwe initiatieven voor het MKB in Nederland. Met ‘De Ondernemer’ en de campagne ‘Hart voor Uw Stad’ biedt de Persgroep ondernemers een platform om met de consument en met elkaar in contact te komen.

Daarmee gaat de Persgroep haar sterke Nationale, Regionale en Lokale nieuwsmedia maximaal inzetten om MKB-ers en ZZP-ers te helpen in succesvol ondernemen.

“De Ondernemer” is een bestaand merk uit het portfolio van het onlangs overgenomen Wegener. Dit merk heeft de afgelopen maanden een volledige metamorfose ondergaan. ‘De Ondernemer’  is door de Persgroep omgebouwd tot een crossmediaal platform dat ondernemers wil inspireren, relevante kennis beschikbaar gaat maken en onderling contact en netwerkbijeenkomsten gaat faciliteren. Vanaf 21 november verschijnt elke maand het magazine  “De Ondernemer” bij alle regionale titels van de Persgroep met een totale oplage van 1,3 miljoen! Daarmee lanceert de Persgroep in een klap het grootste ondernemers initiatief van Nederland. In het magazine vindt de lezer journalistieke verhalen over ondernemerschap, waarbij het regionale ondernemersklimaat echt een gezicht krijgt met 16 regionale edities. Daarnaast ontwikkelt de Persgroep samen met geselecteerde strategische partners de content. Nadrukkelijk is gekozen voor het combineren van eigen content en (sponsored) content van haar strategische partners om de relevantie voor de ondernemer te optimaliseren. Kortom een platform voor- en door ondernemers. Daarnaast zal deondernemer.nl dagelijks actueel nieuws en service verzorgen en wordt de ondernemers-community online ontsloten. Met meer dan 4 miljoen contacten is ‘De Ondernemer’ het grootste zakelijke platform in Nederland.

Dat de Persgroep ondernemers een warm hart toedraagt wordt direct duidelijk met de campagne ‘Hart voor Uw Stad’. Daarin staat de lokale winkelier centraal, met redactionele verhalen over verrassende speciaalzaken, stadsplattegronden met leuke winkelroutes en speciale voordeel acties voor onze lezers. Met deze campagne wil de Persgroep de deelnemende ondernemers helpen meer verkoop te realiseren in de belangrijke feestmaanden die voor de deur staan. Alle edities van AD, de Stentor, Tubantia, De Gelderlander, Eindhovens Dagblad, BN de Stem, PZC, Brabants Dagblad en de 139 huis-aan-huiskranten pakken in november en december flink uit om de campagne ‘Hart voor Uw Stad’ onder de aandacht te brengen. De dagbladen, maar ook de weekbladen gaan redactionele themapagina’s wijden aan de charme van de winkels die een stad of dorp dat bijzondere en unieke karakter geven. Dit vormt het perfecte umfeld waarbinnen bijzondere proposities worden aangeboden aan de lokale adverteerder. Om de campagne ‘Hart voor Uw Stad’ extra onder de aandacht te brengen bij de consument, worden naast eigen media ook radio, abri’s, posters voor de winkels, social media en interactieve schermen op NS stations ingezet. Tijdens de campagne maken deelnemende winkeliers kans op de eretitel “de leukste winkel in de buurt”, gekozen door de consument. De campagne bereikt dagelijks in alleen print al 3 miljoen lezers.

Christel van den Hazel, Directeur Advertising: “In de huidige tijdsgeest wordt het belang van ondernemerschap, van MKB-er tot ZZP-er, voor onze economie steeds groter. Dat verdient extra aandacht. Die uitdaging pakken wij als de Persgroep graag op. Door onze diepgewortelde regionale verankering en warme banden met meer dan 50.000 adverterende ondernemers zijn wij perfect in staat dit cross-mediale concept te laden. Wij gaan ons enorme consumentenbereik gericht ontsluiten voor MKB-ers en bieden tegelijktijdig onze corporate adverteerders de mogelijkheid om in een klap ruim 25% van ondernemend Nederland te bereiken. Door naast het ondernemersplatform ook een campagne als Hart voor uw Stad te lanceren, laten we zien dat we ondernemers echt helpen. Alleen dan wordt je echt partner van ondernemend Nederland”.