Op 10 februari 2016, de dag van het 75-jarig bestaan van Het Parool, ondergaat het nieuwsmerk een hergeboorte: een nieuwe krant (met nieuw logo), een nieuwe site, app en de introductie van diverse nieuwe rubrieken en pagina’s. Zowel inhoudelijk als qua vorm verandert Het Parool.

 Inhoudelijk wijzigt het nieuwsmerk op vele vlakken. Er komen een aantal nieuwe columnisten en rubrieken bij, waaronder een bijlage over media en nieuwe economie. Tevens zijn de website en de app vernieuwd. De digitale omgeving legt de focus op Groot Amsterdam, terwijl in de papieren krant naast Amsterdam beduidend meer ruimte komt voor wereldnieuws. Kortom een Amsterdamse krant met een blik op de wereld.

Als basiskleuren is voor zwart-wit gekozen; de kleur komt vooral uit de fotografie.

De strakke stijll grijpt het terug naar de oude, massieve papieren krant uit de Jaren ’50-’60. Tevens heeft de krant een heldere nieuwe indeling en wordt gedrukt op witter papier. De website daarentegen oogt juist moderner en kenmerkt zich door een overzichtelijk menu met veel ruimte voor het laatste (Amsterdamse) nieuws.

Hoofdredacteur Ronald Ockhuysen: ‘Juist in deze digitale tijden waarin iedereen op zijn telefoon kijkt moet de krant nadrukkelijk een ander soort beleving zijn. Wij van Het Parool zijn trots dat wij telkens weer kunnen herboren worden’.