NU.nl start met een nieuwe vertelvorm: nieuws in stories. Het nieuwsmerk ziet in het alsmaar populairder wordende format een goede manier om het belangrijkste nieuws ook in de eigen app en op de website nog beter over te brengen en uit te leggen.

 

 

Stories op NU.nl zijn verhalen die op een visuele, verticale en interactieve manier geconsumeerd kunnen worden. Het biedt de redactie vanaf heden een nieuwe vorm om verhalen beter te vertellen in beeld, audio, video en tekst. Op Instagram, Facebook en TikTok kun je dit soort stories van NU.nl al langer vinden, maar ook in de app en op de website wil NU.nl het belangrijkste nieuws voor iedereen nog toegankelijker maken.

NU.nl heeft in de afgelopen tijd al getest met het brengen van nieuws in stories, een verticaal en op smartphones beeldvullend format waar je visueel door het verhaal wordt geleid. Deze stories werden bovengemiddeld vaak bekeken, gebruikers reageerden positief en klikten vaak door tot de laatste slide. Vanwege dit succes brengt het nieuwsplatform vanaf vandaag dagelijks drie belangrijke verhalen in stories. Je vindt de stories direct onder het belangrijkste nieuws in de app en op de website.