Voel je rijker door het lezen van een krant, ‘Lees je rijk’, is het nieuwe thema van de campagne van KRANT.NL, hét platform van alle 11 Nederlandse krantentitels van DPG Media, die vandaag van start gaat. Het doel van de campagne is de consument kennis te laten maken met de kranten van DPG Media door middel van een proefabonnement van 4,6 of 8 weken.

Qua ”look & feel” en “tone of voice” borduurt de campagne voort op de succesvolle ‘krantenmenscampagnes’ van DPG Media in 2019. Dit keer ligt de focus op de toegevoegde waarde dat het lezen van een krant heeft op het leven van haar lezers. We zien een krantenlezer die al dansend door verschillende actualiteiten heen beweegt en op verrassende plekken terechtkomt. Dit staat symbool voor het plezier waarmee je als krantenlezer je in alle soorten onderwerpen verdiept en beter begrijpt hoe de wereld in elkaar steekt. Daarom is de campagne heel stellig: De krant verrijkt je leven. Lees je rijk met de krant die bij jou past.

Cornel van Buuren, Marketing Manager, DPG Media: “Al enkele jaren hebben wij ervoor gekozen om ons brede portfolio aan titels ook samen te vermarkten. Het inzicht hierbij is, dat veel consumenten interesse hebben in het actief volgen van nieuws. Maar zij hebben daarbij vaak niet gelijk 1 merkvoorkeur. Door de campagne te laten dragen door KRANT.NL, geven wij de consument de mogelijkheid om eerst een titel te ervaren en dan bij gebleken klik, zijn of haar keuze te maken. Deze aanpak heeft veel succes en daarom houden wij de aanpak in stand met weer een frisse campagne.”