Presentatrice Nicolette Kluijver en zangeres Do gaan columns schrijven voor Kek Mama, de #1 glossy voor moeders. Kek Mama is vernieuwd en heeft naast de nieuwe columns ook nieuwe rubrieken, een nieuwe pay-off én regelmatig een essay. Het eerste essay is van actrice Tanja Jess, die moeders oproept tot solidariteit.

In persoonlijke columns nemen Nicolette en Do de lezers van Kek Mama mee in hun dagelijks leven, met hun gezin, werk en alles wat hen bezighoudt. Nicolette Kluijver, presentatrice en moeder van Isabella (6) en de tweeling Ana-Sofia en Jesse (4), gaat columns schrijven voor de reguliere edities van Kek Mama (12x per jaar). “Ik vind het zo leuk om over mijn leven als moeder van drie kids te schrijven”, aldus Nicolette. “Ik heb veel zin om een kijkje te geven in mijn leven en dit te delen met de lezers van Kek Mama.” Nicolettes eerste column is te lezen in eerste vernieuwde Kek Mama 3, die op 18 februari in de winkels ligt.

Gekheid en kwetsbaarheid
Zangeres Do, moeder van Jip (6) en Loulou (3) neemt de themanummers voor haar rekening (4x per jaar). De thema’s voor dit jaar zijn: ontaarde moeders (op 7 april in de winkels), zomer, liefde & sex en winter. “Twee vragen die ik mezelf regelmatig stel sinds ik moeder ben, zijn: ‘Ben ik de enige?’ en ‘Hoe doen andere moeders dat dan?’,” vertelt Do. “Aangezien ik weet dat andere moeders deze vragen ook hebben, en hoe fijn het is om eens een kijkje in de keuken van een ander te krijgen, ga ik precies daarover schrijven. Zodat alle moeders zien dat we het eigenlijk allemaal niet weten, maar gewoon ons best doen. Met alle gekheid, frustraties en kwetsbaarheden die erbij horen.”

Vernieuwd
Naast de nieuwe columnisten heeft Kek Mama ook een paar nieuwe rubrieken: Dat ging ff mis, waarin een moeder vertelt over het hilarische moment in het moederschap waarop ze even he-le-maal de mist in ging, en Rollebollen, waarin een moeder eerlijk vertelt hoe vaak ze het écht doet. Bovendien heeft Kek Mama een nieuwe pay-off: de #1 glossy voor moeders. “Want dat zijn we, de onbetwiste nummer 1 in bereik, kwaliteit én marktleider in de B2B-omzet van de glossy parentingbladen”, aldus hoofdredacteur Helene van Santen. Ook is de vormgeving verfrist: Kek Mama heeft nóg meer een glossy, modieuze uitstraling gekregen. “We zijn een glossy, maar we zijn ook maatschappelijk betrokken. Dat ga je ook meer zien in Kek Mama”, aldus Helene. “Zo staat in editie 3 een essay van actrice Tanja Jess, die moeders oproept tot solidariteit. Want daar staat Kek Mama voor: moeders die elkaar steunen. We staan voor verbinding.”

Over Kek Mama
Kek Mama is hét 360° lifestylemerk voor moeders met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Het magazine is de #1 glossy voor moeders en verschijnt 16x per jaar (12 reguliere edities en 4 themanummers). Kek Mama biedt moeders een moment voor zichzelf: met eerlijke verhalen, persoonlijke interviews, herkenbare columns, mooie foto’s én video’s. Naast het magazine zijn er de website KekMama.nl, het online videokanaal Kek Mama TV, de online nieuwsbrief en de social media-accounts op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en Pinterest. Kek Mama heeft een bereik van 635.700 (NOM Mediamerken 2019-IV). KekMama.nl trekt maandelijks circa 650.000 unieke bezoekers (NOBO januari 2020) en is verkozen tot Populairste Lifestyle Website van het Jaar 2019.