Margriet heeft een flinke metamorfose ondergaan. Zowel het logo als het binnenwerk van het blad is veranderd. Fris, spannend en helemaal van nu. Opvallend is vooral de aanpassing van het logo. Een revolutionaire verandering, aangezien het logo de laatste twintig jaar de hele breedte van het blad besloeg. Nu is de grote M een compacte eyecatcher in de linkerbovenhoek.

Logo
Met deze restyling heeft het logo een compleet nieuwe vorm en uitstraling gekregen. Het woord Margriet staat verticaal en de grote M in de linkerbovenhoek zal werken als een opvallend element.

In de loop der jaren is het Margriet-logo vaker aangepast. In de begintijd van het tijdschrift veranderde het elk jaar. De Margriet-bloem is er al jaren niet meer, zij kwam en ging in diverse groottes. Ook de typografie van het woord Margriet werd, onderhevig aan het geldende modebeeld, geregeld aangepast. Maar al twintig jaar besloeg het logo onveranderd de gehele breedte van de cover. Tot nu.

Binnenwerk
Passend bij het nieuwe logo heeft ook het binnenwerk een opfrisser gekregen, met een nieuwe typografie en opmaak.

Adjunct hoofdredacteur Hélène Delhaas: “We zijn erg blij met deze nieuwe krachtige uitstraling! Helemaal passend bij de vijftigplusvrouw van nu: stoer, stijlvol, krachtig en met een vleugje glamour. De inhoud van Margriet blijft ondanks al deze uiterlijke veranderingen prettig vertrouwd. Met mooie persoonlijke verhalen, sterke achtergrondinformatie  en pakkende columns. Ik denk dat we met deze metamorfose de perfecte combinatie hebben gevonden van nieuw en toch vertrouwd!”

Het merk
Margriet is hét Nederlandse mediamerk voor de vijftigplusvrouw van nu. Met een maandelijks bereik van 3,5 miljoen geeft Margriet vrouwen informatie, herkenning en verdieping, zodat zij hun eigen keuzes kunnen maken en helemaal zichzelf kunnen zijn.