Samen met zijn vrouw Simone Wijnands maakt presentator Luuk Ikink vanaf 3 september elke werkdag de ‘OchtendPod’: een podcast voor het AD en de regionale titels van De Persgroep. Luuk en Simone bespreken aan hun ontbijttafel elke ochtend in twintig minuten het nieuws van de dag. Ze gaan in discussie over verschillende onderwerpen met een focus op (regionaal) nieuws, sport en entertainment. OchtendPod verschijnt elke werkdag om 6.00 uur ’s ochtends en is te beluisteren via de AD-app en alle gangbare podcast-apps.

Het is voor Simone en Luuk niet de eerste keer dat ze samenwerken. Simone laat weten: “Luuk en ik hebben elkaar op de School voor Journalistiek leren kennen. De eerste radioshow die we ooit maakten, maakten we daar, samen. We hadden toen nooit kunnen bedenken dat we zeventien jaar later, twee kinderen en een huwelijk verder, samen een dagelijkse ochtendshow-podcast zouden gaan maken.” Ook Luuk heeft zin in het nieuwe avontuur: “Ik begin straks mijn werkdag met een kop koffie, een goed ontbijt en wat pittige discussies met mijn vrouw. Zin in! Het is tijd voor een dagelijkse ochtend-podcast en ik ben blij dat ik die samen met Simone mag gaan maken. We brengen het nieuws en praten iedereen bij over de dagelijkse beslommeringen van het leven.” Hij besluit met een knipoog: “Ook hopen we over een tijdje nog steeds bij elkaar te zijn.”

Simone Wijnands (35) is nieuwslezer, radiomaker en presenteert onder andere de podcast ‘Podnataal’, waarin een van de grootste gebeurtenissen uit het leven van een vrouw centraal staat: de bevalling. Luuk Ikink (36) verruilde zijn baan als radiomaker in 2015 voor een televisiecarrière, toen hij sidekick werd bij RTL Late Night. Op dit moment presenteert hij onder andere RTL Boulevard. Luuk en Simone zijn gelukkig getrouwd en hebben twee kinderen.

Met toegang tot alle artikelen van het AD en de regiotitels – BD, BN DeStem, de Gelderlander, ED, PZC, de Stentor en Tubantia – brengen Ikink en Wijnands het laatste nieuws vanaf hun keukentafel. De OchtendPod wordt gepubliceerd op de sites van de voornoemde titels en in de podcast-apps. Op die manier verzorgt het duo een selectie van relevant landelijk en regionaal nieuws, voorzien van commentaar. Met deze dagelijkse podcast breidt DPG Media (voorheen de Persgroep) haar audioportfolio verder uit. Naast Qmusic, in bereik de tweede radiozender van Nederland (Bron: NLO/GfK 20 – 49 jaar), diverse themazenders en succesvolle podcasts zoals de AD Eredivisie Podcast, Pitstop, Tweakers en In Het Wiel investeert DPG Media de komende tijd nog meer in audio-innovatie.