Libelle lanceert vandaag een prachtige app, een vernieuwde site en haar eerste digitale magazine. In deze online uitgave is de tijdschriftbeleving optimaal en buitengewoon door de extra mogelijkheden. Daarnaast breidt Libelle ook uit met verrassende content, zoals de podcast ‘De Vagina Dialogen’. 

Libelle is al jaren een invloedrijk merk met een maandelijks bereik van meer dan 4 miljoen vrouwen. In de nieuwe app zijn alle artikelen en rubrieken uit het weekblad opgenomen, aangevuld met vele extra’s: exclusieve content, video’s, vervolgverhalen en podcasts. Dagelijks relevant en actueel. Zo komt het merk Libelle nog meer tot leven. 

Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle, over alle vernieuwingen:Een digitaal magazine was tot nu toe een functioneel product: veelal een pdf van de printversie. Dat moest echt anders. Met de nieuwe Libelle-app zijn we erin geslaagd om de optimale mix van vormgeving, content en inspiratie te realiseren. Lezeressen gaan hier het vertrouwde ‘printgevoel’ in terugvinden, maar nu met veel meer mogelijkheden. Daarnaast ben ik blij dat onze site gerestyled is en daardoor helemaal voelt als de Libelle van nu: voor iedere vrouw de plek voor – ik doe maar een greep – haar dagelijkse dosis royalty-nieuws, persoonlijke verhalen en de meest uiteenlopende vlogs.”

Spraakmakende content in de app

Naast deze nieuwe leeservaring biedt Libelle ook content die exclusief voor dit platform is geproduceerd, zoals video’s met kooktips van Yvette van Boven en BN’ers die worden geïnterviewd door Iris van Lunenburg. Ook de prikkelende podcast ‘De Vagina Dialogen’, waarin het vrouwelijk geslachtsdeel ‘uit de schaamstreek wordt gehaald’, is te beluisteren op Libelle.nl. De app met alle kersverse content kan iedereen downloaden via de stores van Android of Apple. De optimale tijdschrift-beleving ervaar je via een tablet. 

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines van DPG Media, over deze digitale transformatie: “Ik ben ontzettend trots op het team dat maanden hard heeft gewerkt om dit prachtige digitale product te realiseren. Libelle heeft als grootste mediamerk voor vrouwen al 85 jaar een belangrijke plek in de levens van haar lezeressen. We zien dat vrouwen nog altijd behoefte hebben aan ontspanning en een moment voor zichzelf; hetgeen Libelle hen biedt. Maar de manier waarop ze content consumeren verandert. Met ons digitale magazine, de app en de site, spelen we hierop in en kunnen we nu nog relevanter zijn in het leven van de Libelle-lezeres. Ik geloof in een duurzame toekomst voor merken als Libelle, waarbij print en digitaal elkaar in goede harmonie versterken. Deze lancering is de start van duurzame digitalisering van onze magazinemerken.”