Kek Mama viert feest. Vrijdag 15 mei verschijnt de 150ste editie van het magazine, dat de afgelopen jaren is uitgegroeid tot de #1 glossy voor moeders. In het jubileumnummer geeft Kek Mama 150 prijzen weg, onthullen lezeressen hun meest hilarische partyblunders en brengen bekende moeders, van Ruba Zai tot Kelly Weekers, een ode aan dé vrouw die hen altijd heeft geïnspireerd. De unieke cover, die geheel tot stand kwam via videobellen, wordt gesierd door actrice Hanna Verboom en haar dochter Sara James.

De jubileumeditie van Kek Mama staat geheel in het teken van feest. Niet ondanks, maar juíst in deze uitzonderlijke tijden. “Ik denk dat heel Nederland juist nu wel een leuk feestje kan gebruiken”, aldus hoofdredacteur Helene van Santen. “Niet fysiek, maar wel in het magazine en op KekMama.nl. Zo geven we 150 prijzen weg: van een opblaasbare jacuzzi voor in de tuin tot een beautypakket voor een heerlijk verwenmoment voor drukke moeders.” Ook wordt teruggeblikt op 150 nummers van Kek Mama met een overzicht van alle covers én een serie met de mooiste foto’s. Omdat er ook weleens iets misgaat op een feestje, onthullen verschillende vrouwen hun grootste partyblunders. Als je dochter door haar hele verjaardagspartijtje heen slaapt bijvoorbeeld. Of als de hond de taart opeet, vlak voordat de gasten arriveren.

Exclusieve reisreportage Kirsten en Nick Schilder
Op reis kunnen we momenteel niet, maar we dromen in deze editie wel heerlijk weg bij de avontuurlijke safari die Kirsten en Nick Schilder met hun drie kinderen begin dit jaar maakten in Tanzania. Een reportage van deze bijzondere reis is exclusief te lezen en zien in Kek Mama. Daarnaast portretteren we moeders die entertainer zijn voor hun beroep én brengen bekende moeders, van Ruba Zai tot Kelly Weekers, een ode aan dé vrouw die hen altijd heeft geïnspireerd.

Unieke videobellen-cover
Actrice Hanna Verboom en haar dochter Sara James (11 maanden) sieren de unieke cover van de 150ste Kek Mama. Uniek, omdat ‘ie geheel tot stand is gekomen via videobellen, waarbij de fotograaf het scherm van zijn laptop fotografeerde. “Om deze cover te maken, werkten zij dus allebei vanuit huis, net als een groot deel van Nederland”, licht Helene van Santen toe. “Het motto van de Kek Mama-redactie was dan ook: never waste a good crisis.

De 150ste editie van Kek Mama ploft op 15 mei bij de abonnees op de mat en ligt op 19 mei in de winkels.

OVER KEK MAMA
Kek Mama is hét 360° lifestylemerk voor moeders met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Het magazine is de #1 glossy voor moeders en verschijnt 16x per jaar. Kek Mama biedt drukke moeders een moment voor zichzelf: met eerlijke verhalen, persoonlijke interviews, herkenbare columns en fijne lifestyletips. Naast het magazine zijn er de website KekMama.nl, het online videokanaal Kek Mama TV, de Kek Mama Podcast, de nieuwsbrief en de social media-accounts op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en Pinterest. Kek Mama heeft een bereik van 635.700 (NOM Mediamerken 2019-IV). KekMama.nl trekt maandelijks ruim 1 miljoen unieke bezoekers en is verkozen tot Populairste Lifestyle Website van 2019.