Vanaf 2020 gaat Kek Mama, de #1 glossy voor moeders, maar liefst 16 keer per jaar verschijnen. Het magazine verschijnt nu nog 13 keer per jaar en krijgt dus 3 extra edities.

“In een tijd waarin veel andere tijdschriften hun frequenties verlagen, doen wij het tegenovergestelde: het gaat zo goed met Kek Mama dat we de verschijningsfrequentie juist verhogen”, vertelt hoofdredacteur Helene van Santen.

In de lift
Het merk Kek Mama zit enorm in de lift. Het merkbereik (een combinatie van print en online) is de afgelopen jaren met 30% gestegen: van 247.000 in 2017 (NOM Magazinemerken 2017-II) tot 320.000 in 2019 (NOM Magazinemerken 2019-II). Van Santen: “Ook zien we een steeds grotere overlap van online lezers naar het magazine. We slagen er dus in om online een nieuwe doelgroep aan te trekken, die via Kekmama.nl kennismaken met het merk, geïnteresseerd raken en daardoor het magazine gaan kopen.”

Offline rustmoment
“Daarnaast wordt een papieren magazine steeds hoger gewaardeerd,” aldus Van Santen. “In deze drukke tijden waarin we altijd bereikbaar en online zijn, is Kek Mama magazine een heerlijk offline rustmoment voor drukke moeders. Wij bieden hen hét momentje voor zichzelf. En dat gunnen we ze nóg meer door vaker per jaar te verschijnen.”

16 edities
De 16 edities bestaan uit 12 reguliere edities en 4 themanummers. Voor 2020 zijn die thema’s ‘ontaarde moeders’, zomer, liefde & sex, en winter. “De themanummers zijn echte bewaarnummers, waarmee we extra uitpakken”, licht Van Santen toe. “We beginnen in februari met het ‘ontaarde moeders’-thema, waarmee we de imperfectie van alle moeders toejuichen: het moederschap is niet makkelijk, we willen ernaast nog een heleboel andere dingen (carrière, sport en een sociaal leven), dus we maken er allemaal weleens een potje van. Dat maakt het juist zo leuk, want daar lachen we alleen maar om.”

OVER KEK MAMA
Kek Mama is een 360° lifestylemerk voor moeders met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Het magazine is de #1 glossy voor moeders. Kek Mama is een momentje voor jezelf: met eerlijke verhalen, persoonlijke interviews, herkenbare columns, mooie foto’s én video’s. Naast het magazine zijn er de website KekMama.nl, de online nieuwsbrief en de social media-accounts op Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en Pinterest. Kek Mama heeft een bereik van 320.000 (NOM Mediamerken 2019-II). Kekmama.nl bereikt maandelijks ruim 526.000 unieke bezoekers (NOBO augustus 2019).