Kek Mama gaat verder bij Kompas Publishing en Familyblend - DPG Media focust met Ouders van Nu op parenting domein

11/11/2021

Kek Mama, het (online) glossy magazine voor moeders, zal worden overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend. Het blad en het online platform werden tot op heden uitgegeven door DPG Media, dat betere kansen voor de voortzetting van het merk ziet bij een andere uitgever. DPG Media, uitgever van onder andere nieuwsmedia en magazines blijft zich focussen op het informeren en adviseren van ouders met de titel Ouders van Nu.

Wanja Allessie, Directeur Special Interest Media bij DPG Media: “Om (aanstaande) ouders zowel offline als online optimaal te bedienen in hun interesses brengen we focus aan in de merken en kanalen door te kiezen voor Ouders van Nu. DPG Media behoudt hiermee de grootste print-editie en zet tevens fors in op de digitalisering. Ik ben daarnaast heel blij dat we een goed thuis hebben gevonden voor Kek Mama, een prachtige glossy en online platform voor moeders, waar het de volle aandacht krijgt die het verdient.”

Jannine Berkelaar, hoofdredacteur Kek Mama: “Ik ben enorm trots op wat we de afgelopen jaren met Kek Mama hebben neergezet. Met de eerlijke verhalen, persoonlijke interviews en treffende columns zorgen we voor herkenning bij alle vrouwen die ook moeder zijn. Ik kijk uit naar een succesvolle samenwerking waarin we dé crossmediale glossy voor moeders nog meer op de kaart zullen zetten.”

De overname is onder voorbehoud van advies van de ondernemingsraad. Kompas Publishing en Familyblend willen samen met de huidige medewerkers van Kek Mama verder bouwen aan de toekomst van het merk.

Rik van Elk, eigenaar Familyblend: “Wij zien Kek Mama en haar team als een waardevolle toevoeging aan ons portfolio. Het merk en platform Kek Mama verder uitbouwen vraagt om specifieke aandacht. Met onze ervaring binnen deze doelgroep, persoonlijke aanpak en de inzet van ons influencerkanaal zien wij een mooie toekomst voor Kek Mama, zowel online als offline!“