Jannine Berkelaar start half mei 2021 als de nieuwe hoofdredacteur van Kek Mama, de #1 glossy voor moeders. Zij volgt hiermee Helene van Santen op, die op hetzelfde moment start als hoofdredacteur van Margriet, ook onderdeel van DPG Media. Jannine is op dit moment Chef Redactie van Kek Mama en was daarvoor actief als hoofdredacteur van Tina en Zo Zit Dat. 

Martijn van der Neut, Director Parenting en Automotive bij DPG Media: “Jannine is als huidige Chef Redactie van Kek Mama de natuurlijke opvolger van Helene van Santen: de nodige kennis en ervaring bij Kek Mama zelf, in combinatie met haar eerdere ervaring als hoofdredacteur bij verschillende magazinemerken. Daarbij is bij Kek Mama al jaren de ongeschreven regel dat de hoofdredacteur “living the brand” moet zijn en dat is bij Jannine ook zeker het geval. Na de grote stappen en vooral digitale groei die Kek Mama heeft doorgemaakt de afgelopen jaren zal Jannine dit als fundament gebruiken voor het verder uitbouwen van dit crossmediale merk en het laten groeien naar een robuuste en bloeiende toekomst.”

Jannine Berkelaar: “Dat ik een jaar na mijn start als Chef Redactie bij Kek Mama al kan doorgroeien naar hoofdredacteur had ik niet durven dromen! De afgelopen periode heb ik het team van Kek Mama leren kennen als zeer enthousiast en gedreven. Ik kan niet wachten om samen met hen het mooie en sterke merk Kek Mama nog succesvoller neer te zetten dan het al is.”

Op dit moment wordt gekeken hoe de opvolging van Jannine bij Kek Mama wordt ingevuld.

Over Kek Mama
Kek Mama is hét magazinemerk voor moeders met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Het magazine is de #1 glossy voor moeders en verschijnt 16x per jaar. Kek Mama biedt drukke moeders een moment voor zichzelf: met eerlijke verhalen, persoonlijke interviews, herkenbare columns en fijne lifestyletips. Naast het magazine zijn er de website KekMama.nl, het online videokanaal Kek Mama TV, de Kek Mama Podcast, de Kek Mama Voice Action, de nieuwsbrief en de social media-accounts op Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest en Twitter. Kek Mama is uitgeroepen tot Cross Media Merk van 2020 en heeft een merkbereik van 754.000 (NOM Mediamerken 2020-IV).