Het belang van regionaal en lokaal nieuws wordt steeds groter. Onze lokale nieuwsmedia, de Huis aan Huisbladen, zitten in de lift: uit recent onderzoek blijkt een lichte stijging van 1,4% t.o.v. 2014. Dit blijkt uit de resultaten van de Huis-aan-huis Monitor 2016, die NOM op 17 november presenteerde.

Gemiddeld bereik 13+ DPN (ex samenwerkende partijen) 2016: 4.381.900

In 2014 was dit: 4.320.000 -> 1,4%

Gemiddeld bereik = Alle personen die een gemiddeld nummer van één van de gemeten huis-aan-huisbladen hebben bekeken of ingezien.

8,3 miljoen Nederlanders lezen wekelijks een HAH-blad (62%).

In 2014 was dit 8,1 mln (62%). -> + 2,6%

Het onderzoek is representatief voor alle inwoners van Nederland van 13 jaar en ouder die toegang hebben tot internet: 13.375.333 personen. De populatie omvat ook mensen die een NEE/NEE-sticker hebben en dus HAH-bladen in hun brievenbus weren: 10,1% (bron: NPDM 2015-II/2016-I).

Er zijn 30.174 respondenten ondervraagd. De respons is 66%.