Op 9 januari werd Hans Nijenhuis, hoofdredacteur AD, uitgeroepen tot de beste voorspeller over het jaar 2019 tijdens het jaarlijkse Koffiedik Kijken van vakblad Adformatie en brancheorganisaties IAA, EA, MWG en bvA. Hij kreeg als winnaar van presentatrice Barbara Barend en beste voorspeller over 2018, Dave Frauenfelder, het ‘Gouden Koffiekopje’ uitgereikt.

 

Hans won van mede-voorspellers Jeroen Hubert (Accell Group), Cornelie Weller (Publicis Groupe), Tim van der Wiel, (GoSpooky) omdat hij de meeste juiste voorspellingen deed voor het jaar 2019. Lees het interview met Hans in de aanloop naar zijn voorspellingen begin 2019 hier terug.

Koffiedik Kijken geldt al jarenlang als hét Nieuwjaars evenement waar door toonaangevende sprekers van binnen en buiten het vak acte de présence wordt gegeven. Hierdoor trapt de complete media, marketing- reclame en communicatiebranche het jaar gezamenlijk af. De uitreiking vond plaats in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam. Ook reikte Adformatie de onderscheiding ‘Person of the Year’ uit aan Conny Braams, marketeer bij Unilever.