Ferdi Felderhof start per 1 juli als de nieuwe hoofdredacteur van Donald Duck, het grootste familie- en kidsmerk van Nederland. Ferdi, momenteel adjunct-hoofdredacteur, is al 15 jaar werkzaam bij het vrolijkste weekblad en volgt hiermee Joan Lommen op, die 40 jaar werkzaam is geweest voor Donald Duck.

Joyce Nieuwenhuijs, Directeur Magazines bij DPG Media: “Ik wil Joan graag enorm bedanken voor haar gedrevenheid en alle mooie producten en projecten die onder haar leiding zijn gerealiseerd. Met altijd aandacht voor kwaliteit en de kennis van de doelgroep heeft ze ervoor gezorgd dat het brede Donald Duck portfolio maatschappelijk relevant is gebleven en meegaat met de tijd. Ik heb er veel vertrouwen in dat Ferdi het team en het merk succesvol naar een volgende fase begeleidt. Er liggen veelbelovende plannen met een mooie rol voor de verdere digitale ontwikkeling van het merk. Ik wens Ferdi dan ook veel succes.”

Ferdi Felderhof: “Mijn liefde voor Donald Duck begon al toen ik nog geen letter kon lezen, maar al wel voor het tijdschriftenrek in de supermarkt zat. Voor mij voelt het als een hele eer om deze verantwoordelijkheid straks van Joan over te nemen en ik heb er onwijs veel zin in. Met onze ambitieuze digitale plannen voor de komende zomer laten we ook zien dat Donald Duck op een andere manier met zijn tijd meegaat. Het ‘Donald Ducken’, het moment waarop je op de bank ploft met alle Duckstadbewoners, kan straks overal op ieder moment. Maar daar later meer over!”

Over Donald Duck
Al meer dan 65 jaar lezen vier generaties de doldwaze avonturen van Donald, Katrien, oom Dagobert, de neefjes, Willie Wortel en alle andere Duckstadbewoners. Kinderen genieten, net als hun ouders dat vroeger deden (en dat nog steeds doen), van de vrolijke wereld van Donald Duck. Of het gaat om lezen, leren of spelen: met Donald Duck is alles leuker.. Naast marktleider in het Nederlandse kids segment is Donald Duck het grootste familie- en mannenblad, met het grootste tijdschriftenbereik van Nederland. Donald Duck heeft een naamsbekendheid van bijna 100% met een hele sterke lezersbinding.