DPG Media is maar liefst 7 keer genomineerd voor de AMMA Awards. De AMMA Awards zijn al meer dan 20 jaar dé mediaprijzen voor de beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten. Donderdag 2 juli aanstaande worden de winnaars bekend gemaakt.

 

Hier een overzicht van alle DPG Media nominaties:

Beste datastrategie:
1. DPG Media – Customer matching levert bungalows.nl 60% nieuwe klanten op. Unieke case waarbij we CRM data van Bungalows.nl, verzameld via het Shopping Minds DMP, aan het DPG 360 Datawarehouse hebben gekoppeld om daarmee gerichtere audiences te bouwen. Resultaat: significante uplift in nieuwe klanten en boekingen voor Bungalows.nl

2. Pink Marketing – Data gedreven content strategie DPG Media
Van zoveel mogelijk passieve nieuwsconsumenten, actieve lezers/abonnees maken. Content vormt de basis van de nieuwe strategie. Waar veel adverteerders een gebrek hebben aan goede content, produceert DPG dagelijks een enorme hoeveelheid. Door deze content in te zetten als een rode draad in de campagne houden we de aandacht van gebruikers beter vasthouden en conversie verhogen.

Beste media-innovatie:
3. Greenhouse Group – DPG Media | ‘Hey Google, ik wil praten met Donald Duck’. Voice over action welke het mogelijk maakt om met Donald Duck te praten.

Beste mediaresearch:
4. DPG Media – Effective Attention Contact: de relatie tussen aandacht en impact onderzocht. Een Grootschalig onderzoek brengt de aandachtsfunnel in kaart. Aandacht bepaalt merkherinnering, vertrouwen en affiniteit

Media exploitant van het jaar:
5. DPG Media
6. Qmusic

Beste inzet van een medium
7. DPG Media – Customer matching levert bungalows.nl 60% nieuwe klanten op / Bookit (bungalows.nl) waarbij we print ingezet hebben via data targeting en hierdoor een heel sterke ROI behaald hebben