DPG Media en mediaproducent PnP Media maken vandaag bekend dat zij eind januari met een bijzondere (online) collegetour starten genaamd Dreamteachers. Iedere week behandelt een (inter)nationale topspreker, de ‘dreamteacher’, een actueel en populair thema. Alles is bespreekbaar: taboes worden doorbroken en alle vragen worden beantwoord.

Het eerste college, op donderdag 28 januari, wordt gegeven door misdaadjournalist Paul Vugts. Hij gaat de kijkers alles leren over de onderwereld en de grootste criminelen van Nederland.

Dreamteachers
De collegetour bestaat uit negen verschillende colleges, waarin iedere week een andere spreker een uur lang een bepaald thema behandelt. De sprekers en onderwerpen variëren, het doel is gelijk: na het volgen van het college heeft de kijker zonder enige twijfel iets bijgeleerd. Zo zal seksuologe Eveline Stallaart de relatie tussen seks en het brein bespreken. Verder neemt hoogleraar strafrecht Sven Brinkhoff het publiek mee in de wereld van de opsporing, deelt organisatiepsycholoog Kilian Wawoe zijn visie op de toekomst van het (thuis)werken en neemt planeetonderzoeker Sebastiaan de Vet de kijkers mee op een reis door het heelal.

Niemand is ooit uitgeleerd
Zowel het programma als de deelname aan de online collegetour is door DPG Media en PnP Media bewust laagdrempelig gehouden. Zo is het niet nodig om alle colleges te volgen en is deelnemen heel gemakkelijk. Ronald Griffioen, Director eCommerce & Reclamefolder.nl DPG Media: “Wij zien dat er in Nederland een grote behoefte is aan meer kennis en educatie. Niemand is ooit uitgeleerd en iedereen wil het beste uit zichzelf halen. Helemaal nu door COVID-19 de (zakelijke) toekomst van heel veel mensen er totaal anders uit is komen te zien. Om onze lezers hierbij te ondersteunen ontstond het idee voor de collegetour. Dat we vervolgens in zo’n korte tijd met PnP Media dit fantastische programma hebben weten samen te stellen is iets om trots op te zijn.”

Sterk mediaformat
Roel Bellinga, CEO PnP Media: “Als jonge en vernieuwende productiemaatschappij bedenken en ontwikkelen we concepten die mensen vermaken en verrijken. De samenwerking met de nieuwsmerken van DPG Media is daarom een droom die elke dag opnieuw uitkomt. De lezers van het AD konden elke dag al genieten van de minicolleges en kennisclips van de Universiteit van Nederland. Nu zetten we de volgende stap en gaan we onze jarenlange ervaring met het maken van kwalitatieve en inhoudelijke content inzetten om lezers van alle DPG Media-titels colleges vanuit huis te laten volgen. We willen zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid bieden om altijd te blijven leren en zich te blijven ontwikkelen – al is het vanuit de eigen woonkamer. Zodra COVID-19 het toelaat, trekken we ook weer fysiek het land in.”

Voor meer informatie en het aanschaffen van tickets kun je terecht op: dreamteachers.nl.