DPG Media staat op nummer 1 in de categorie Publishers van de Emerce 100 van dit jaar. Daarnaast is de Pricewatch van Tweakers de beste in de categorie Vergelijkers. DPG Media staat daarmee tweemaal bovenaan de lijst. In dit imago-onderzoek beoordelen beslissers uit de online industrie elk jaar de prestaties van de beste e-business- en marketingbedrijven.

5 sterren
Net als vorig jaar voert DPG de lijst van beste uitgevers aan met maar liefst 5 sterren, het hoogste aantal dat in dit imago-onderzoek werd gegeven aan de in totaal 15 als beste beoordeelde uitgevers van Nederland. Ook voor de Pricewatch van Tweakers is deze positie gegund. het rapport roemt de Tweakers Pricewatch om de kennis/knowhow en de betrouwbaarheid.

Onderzoeksopzet
De Emerce 100 is een kwantitatief imago-onderzoek en wordt uitgevoerd door Motivaction. In totaal deden 1.493 beslissers uit de online industrie aan het onderzoek mee. Dit jaar werden 868 bedrijven uit 55 categorieën beoordeeld. De deelnemers beoordeelden de bedrijven op vier criteria: kennis/know-how, prijs-kwaliteitverhouding, betrouwbaarheid en flexibiliteit. Voor elk van deze vier criteria werd een beoordeling gegeven op een schaal van zeven punten, waarbij 1 voor zeer slecht stond en 7 voor zeer goed.  De lijst van bedrijven, de vragen en de categorie-indeling werden samengesteld door de redactie van Emerce.