Na vijftien keer marktleiderschap in de doelgroep 20-49 jaar heeft Qmusic een nieuwe, belangrijke mijlpaal bereikt. De zender mag zich namelijk de grootste zender van Nederland noemen. Dit laten de nieuwste luistercijfers zien.

Dave Minneboo, programmadirecteur Qmusic: “Wat een mijlpaal. Deze maand rijgen we de records aaneen. De Top 40, Het Geluid, het Foute Uur, een ijzersterke ochtend- en middagshow, grote talenten en ervaren dj’s, het zijn allemaal ingrediënten voor een zender die zich met recht de grootste van het land mag noemen. Ik ben heel trots dat we dit met onze top-dj’s en alle mensen achter de schermen voor elkaar hebben weten te boksen.”

Waar Qmusic de afgelopen tijd enkel nog voorgegaan werd door NPO Radio 2, zijn de rollen in de nieuwste luistercijfermeting omgedraaid. Qmusic scoort een marktaandeel van 11,9% en bestijgt hiermee de troon als grootste zender van Nederland.

In de doelgroep 20-49 jaar weet Qmusic flink boven de andere zenders uit te stijgen met een marktaandeel van maar liefst 20,7%. Dit is het hoogste marktaandeel ooit voor de zender en betekent een groei van 13% ten opzichte van dezelfde periode van vorig jaar.
Programmadirecteur Dave Minneboo

Vorig jaar werd er een gelijkstand bereikt en rook Qmusic dus al eerder aan de eerste positie, toen gedeeld met NPO Radio 2. Q had toen wel een hoger weekbereik. Dit is voor het eerst dat Q alleen bovenaan staat.