De Persgroep is het grootste mediahuis van Nederland en bezet 3 plaatsen in de top-5; ADR Nieuwsmedia (1), AD (2) en de Volkskrant (5) en bereikt dagelijks 36% van alle Nederlanders. ADR Nieuwsmedia is de grootste met een maandbereik van ruim 9,5 miljoen mensen en dagelijks maar liefst een bereik van 4,2 miljoen mensen. Het merk AD bereikt maandelijks 7,4 miljoen mensen, dat is meer dan 50% van de Nederlanders 13+. Op dagbasis bereikt het AD meer dan 2,3 miljoen mensen. Volkskrant volgt met een bereik van 4,4 miljoen per maand op de 5e plek in de ranglijst.
Erik Roddenhof (CEO de Persgroep); “Het nieuwe NOM onderzoek laat zien dat onze nieuwsmedia een heel stevige plek in het medialandschap claimen. Print is nog lang niet dood, maar wordt nog steeds zeer goed gevonden, gelezen en gewaardeerd. Dagelijks weten lezers ons via verschillende platformen te vinden en dat is iets waar wij ook hard voor werken en wat wij ook al lang wisten. Dat nieuwsmedia leven als nooit tevoren, wordt nu door deze cijfers bevestigd en daar kan niemand omheen.”