Met Albert Heijn als nieuwe distributeur krijgen de vertrouwde boxen een boost in het hart van de doelgroep.

Per 1 januari verhuizen de Zwanger- en Babyboxen van Ouders van Nu naar Albert Heijn. De Zwanger- en Babybox wordt door maar liefst 85% van de aanstaande ouders in Nederland opgehaald. Aanstaande ouders kunnen de boxen eenvoudig online aanvragen vanaf het moment dat ze weten dat ze zwanger zijn en vervolgens gratis ophalen in één van de 950 Albert Heijn winkels in Nederland naar keuze.

Het juiste moment in het hart van je doelgroep
De Zwanger- en Babyboxen worden al ruim 25 jaar verspreid binnen Nederland en zijn daarmee de meest bekende boxen onder (aanstaande) ouders.

Hilde Tholen, hoofdredacteur Ouders van Nu: “Ons doel is om zoveel mogelijk (aanstaande) ouders blij te maken met onze boxen vol leuke en nuttige cadeaus. Dankzij de samenwerking met Albert Heijn zijn de boxen nog eenvoudiger op te halen. Bijna iedere zwangere in Nederland heeft immers wel een Albert Heijn in de buurt.

Samenwerking Albert Heijn
De samenwerking sluit aan bij het ruime baby-assortiment bij Albert Heijn.

Bram Weideveld (Category Manager Baby): “Albert Heijn begrijpt als geen ander dat met de komst van een kleintje de wereld van de jonge ouder best even op z’n kop kan zetten. En dat dan, misschien nog wel meer dan anders, juist hetgeen waar Albert Heijn voor staat belangrijk is: Waar voor je geld, beter eten en gemak. Daarbij biedt de samenwerking met DPG Media stelt ons perfect in staat om in zeer vroeg stadium echt in contact te komen met onze belangrijkste doelgroep: gezinnen met (aanstaande) kinderen. Albert Heijn kan deze nieuwe klanten als geen ander helpen. Met ruime keuze in ons babyassortiment maar ook het gemak van onze app en online bestellen willen wij de helpende hand zijn in de drukke tijd voor jonge ouders.”

De Zwanger- en Babybox gaan hand-in- hand met andere mediakanalen die vanuit het merk Ouders van Nu worden verspreid, zoals het reguliere magazine, speciale edities, partnermailings, direct mail, de app het grote online platform  en op het (virtuele) In de Wolken Festival. Een prachtig voorbeeld van hoe media optimaal kan worden ingezet is bij de customer journey die wordt bewandeld voor de aanschaf van luiers.


Uit het First Time Mums onderzoek (2018) weten we dat de aanstaande moeder al luiers koopt in de achtste maand van haar zwangerschap en dat ze heel merktrouw is. Als je op dat moment onder haar aandacht komt met een boodschap of wellicht een leuk cadeautje via de Zwangerbox (die vooral rond de 2-3 maanden zwangerschap wordt opgehaald), kom je op positieve manier onder aandacht. Als je daarna op het juiste moment, 1 maand na de geboorte van haar baby, een 1-op-1 mailing stuurt met daarin een actie; volg je de consument in haar customer journey en kom je recht in haar hart binnen. Helemaal omdat je met een commerciële boodschap mee lift op de autoriteit- en het vertrouwen van Ouders van Nu.

Deze customer journey kunnen we voor 62 producten in kaart brengen, waarbij we een optimaal crossmediaal media advies uitbrengen. Klik hier voor meer informatie uit het meest recente onderzoek.

Mee in de (Customer) Journey van nieuwe ouders
Martijn van der Neut, Director Parenting & Automotive bij DPG Media: “Dankzij de Zwangerbox weten we de uitgerekende datum van de aanstaande ouders, wat belangrijk is om onze doelgroep optimaal te kunnen bedienen in de customer journey die zij doorlopen. De data die we hierin verzamelen zorgt ervoor dat we er op relevante momenten zijn met de juiste informatie en producten. Samen met Albert Heijn zullen we dan ook zorgen dat de boxen een mooie eerste kennismaking zijn voor jonge ouders met de nieuwe wereld die zij gaan ontdekken. Uiteraard met de nodige informatie, content en producten.

Wil jij inspiratie hoe de Ouders van Nu Zwanger- en Babybox kunnen helpen bij jouw doelstelling? Neem dan contact op met jouw accountmanager of met Marieke Wolthers (Commercieel manager Ouders van Nu) via marieke.wolthers@dpgmedia.nl. Meer weten over deze nieuwe samenwerking? Neem dan contact op met Esther Heijink (Product Manager Ouders van Nu Zwanger- en Babybox) via esther.heijink@dpgmediamagazines.nl.