Amsterdam, 26 april 2021 – Om bol.com als grootste aanbieder van woonartikelen een podium te geven, gaat de woonwinkel van het bedrijf een samenwerking aan met dé woonautoriteit van Nederland en Vlaanderen: vtwonen. Onderdeel van het partnerschap is een zoektocht naar nieuw stylingtalent.

Inspiratie staat bij de samenwerking centraal. Want hoewel bol.com een enorm woonassortiment biedt, vindt de consument het lastig om te kiezen en wil zij vooral meer geïnspireerd worden. Reden voor bol.com om een samenwerking aan te gaan met vtwonen, dat daar juist al bijna een halve eeuw om bekendstaat. Bovendien is vtwonen – net als bol.com – actief in Nederland én België.

Bol.com koos voor het partnerschap met DPG media omdat de uitgever met vtwonen het meest invloedrijke woonmerk in huis heeft, én vanwege de potentie om met de gezamenlijke content een bredere relevante groep te bereiken.

Danielle Snoeij is Manager Marketing Communicatie bij bol.com: ‘Met 12 miljoen klanten in Nederland en Belgie is bol.com de winkel van ons allemaal, ook op het gebied van wonen.
Nu kunnen we onze doelgroepen op grote schaal bereiken met de geloofwaardige content vanuit twee sterke woonmerken. En in alle fases van het proces: van inspiratie tot en met de daadwerkelijke aankoop.

Hoofdredacteur vtwonen Nicolette Fox: ‘Binnen de samenwerking is vtwonen de inspiratiebron en biedt bol.com een gevarieerd woonassortiment. Zo heeft vtwonen in bol.com de ideale partner gevonden om inspireren en shoppen aan elkaar te verbinden.’

 

Inspiratie plus passend assortiment

‘Doel van het partnerschap is dat iedereen in Nederland en België straks weet dat bol.com het grootste woonassortiment heeft,’ vertelt Danielle Snoeij. ‘We willen de bekendheid en voorkeur van bol.com als woonwinkel vergroten. Zo moet bol.com in de toekomst steeds vaker als startpunt in de oriëntatie gaan fungeren, ook voor een ‘inspiratie-afhankelijke’ categorie als wonen.’
Nicolette Fox: ‘Ons huis is nooit af. Steeds veranderende woonwensen zorgen ervoor dat we continu met ons interieur bezig willen zijn. vtwonen vormt daar dé inspiratiebron voor en biedt bovendien de helpende hand voor het creëren van een persoonlijke woonstijl. En bol.com heeft bij elke veranderende woonwens een passend assortiment. Zo sluiten twee woonmerken naadloos op elkaar aan.’

 

Landelijke zoektocht naar nieuw stylingtalent

Onderdeel van de samenwerking is de zoektocht naar nieuw stylingtalent in de vorm van een wedstrijd waarvoor iedereen zich kan aanmelden. Nicolette Fox: ‘Samen gaan we op zoek naar nieuw stylingtalent. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat achter onze voordeuren heel veel talent schuilgaat.’ De zoektocht start met een open selectie, waardoor iedereen met gevoel voor styling kans maakt. Dat past perfect bij de brede positionering van bol.com, als winkel van ons allemaal’

 

Kandidaten voor de zoektocht kunnen zich opgeven via vtwonen.nl/stylingtalentgezocht of vtwonen.be/stylingtalentgezocht