In de samenstelling van het Advertising-team gaan per 1 september enkele wijzigingen plaatsvinden. Na bijna 3 jaar in de functie als Creative Director van MediaLab zal Willem-Albert Bol invulling gaan geven aan de nieuwe rol van directeur Business Development. Zijn rol bij MediaLab wordt overgenomen door Saskia Caelen. Zij is nieuw bij de Persgroep en start als directeur MediaLab.

Willem-Albert Bol stapt in zijn derde rol binnen de Persgroep. Na eerder B-to-B marketing en MediaLab geleid te hebben, zal hij in zijn nieuwe rol van directeur Business Development wederom de blik van het bedrijf naar buiten richten. Doelstelling is om met klanten, andere (media)partijen en bureaus meer, grote en impactvolle samenwerkingen af te sluiten. Afgelopen jaren hebben aangetoond dat hier veel groeipotentie zit.

Saskia Caelen zal als directeur MediaLab de creatieve ambities verder helpen vormgeven en zorgen dat de groei van afgelopen jaren verder wordt versneld. Saskia heeft een brede achtergrond, met functies bij adverteerders als Philips en ING, reclamebureau Ogilvy en het meest recent bij mediabureau Mindshare. Daar was zij Partner Client Leader en verantwoordelijk voor accounts zoals KPN en Achmea. Haar ruime ervaring met de complexiteit van grote klanten, zal gaan bijdragen aan een verdere verbreding en professionalisering van het MediaLab.

Lauren van der Heijden, Directeur Advertising: “Onze ambities op de advertentiemarkt blijven groot. Wij hebben hier afgelopen jaren al goede stappen gemaakt, maar het spel blijft veranderen. Wij zien steeds vaker dat onze klanten verder willen gaan dan standaard producten en diensten. Wij sluiten veel deals waarin naast communicatie ook conceptuele en conversiekracht een onderdeel is. Hierin willen en moeten wij ons doorontwikkelen en daarin nog slimmer worden. Zowel de nieuwe rol van Willem-Albert (Business Development), als de rol van Saskia (MediaLab) spelen daarop in. Ik verwacht dat zij in combinatie met onze teams van accountmanagers hiermee onze voorsprong vergroten.”