Deze maand start DPG Media een nieuwe campagne specifiek voor het merk AD.
In een vrolijke commercial voor TV en online kanalen volg je een dag uit het leven van een AD-lezeres. Van ’s ochtends aan het ontbijt met haar familie tot dat zij ’s avonds neerploft op de bank naast haar man. En onderweg komt zij bekende columnisten van het AD tegen: Fidan Ekiz, Özcan Akyol, Sjoerd Mossou en Angela de Jong.

De commercial wordt begeleid door de melodie van het befaamde Songfestivalnummer Ding a Dong, geproduceerd en ingezongen door singer-songwriter David Benjamin. De tekst die hij hiervoor heeft geschreven bezingt de rol die het AD in het dagelijks leven van haar lezers vervult, of dat nu digitaal is of met de papieren krant. Hiermee wordt tegelijk een knipoog gemaakt naar het Songfestival dat in mei in Rotterdam plaatsvindt en waar het AD nog veel aandacht aan zal besteden. Maar DPG Media vergeet in deze campagne ook de regionale kranten niet. Op lokale media is de campagne door vertaald naar de regio. En Het Parool heeft geheel zijn eigen look & feel binnen de campagne.

Credits
Concept, creatie & copywrite : Dennis Brouwers en Cornel van Buuren
Producer TV:Radio: Cees Clous/Pascal Hielkema
Regie TV: Radio: David van der Vegte
Art-direction Print: Edwin Westerbeek
Productie Online assets: Punktlich
Inkoop Online: Nick Huizendveld ism PINK
Media & inkoop: Gwendolyn Kleinjan en Erika Keizer ism o.a. Mindshare