NOM maakte vanochtend nieuwe bereikscijfers bekend over de periode tweede kwartaal 2015 tot en met het eerste kwartaal van 2016.

AD en alle regionale kranten van de Persgroep Nederland zijn sinds mei ADR Nieuwsmedia (met één landelijk dagblad, zeven regiotitels en 57 regionale edities). Deze combinatie heeft een bereik van 21,3 procent. Alle dagbladen van De Persgroep samen komen uit op een bereik van 27,8 procent. Daarmee is De Persgroep de grootste dagbladuitgever (al spreekt men daar liever van nieuwsmedia).

De Telegraaf+Metro+Holland Media Combinatie Dagbladen  hebben een gezamenlijk bereik van 18,5 procent.

Willem-Albert Bol van de Persgroep reageert: ‘Met de NOM-vermelding kan ADR Nieuwsmedia extra gaan leven. Wij zijn met afstand de grootste en hebben daarmee de meeste impact van alle nieuwsmerken. Elke dag Nederland in al zijn breedte en diversiteit bereiken maakt ADR tot een uniek merk.’

Dagbladen ‘solo’
Volgens NOM is De Telegraaf in bereik nog steeds het grootste dagblad (9,5 procent), maar AD (dus zonder de regiotitels) nadert met 9,4 procent. Gratis dagblad Metro heeft een bereik van 7,4 procent.

Het totale dagbladbereik is ruim 6,8 miljoen.

Publiekstijdschriften
Bij de publiekstijdschriften is (Kampioen en Allerhande niet meegerekend) Libelle (Sanoma) het grootste in bereik: 11,8 procent. Donald Duck (Sanoma) heeft een bereik van 9,5 procent en Vrouw (TMG) 8,1 procent. Linda. volgt met 8,0 procent.

Het totale bereik van publiekstijdschriften is ruim 11,4 miljoen.

bron: Adformatie