De nieuwste podcast van AD, ‘De Veertigers’, met o.a. Sander de Heer en Wytske Kenemans over de dilemma’s van een veertiger, bereikt in het lanceerweekend een groot aantal luisteraars. Zaterdag gingen alle tien de afleveringen van het eerste seizoen online en bij elkaar werden die afleveringen meer dan 15.000 keer beluisterd. Zowel op onze sites, op Spotify en op Apple Podcast deed ‘De Veertigers’ het voortreffelijk. Op Apple Podcast staat de podcast een dag na de lancering in de top 5 van best beluisterde podcasts.

Hans Nijenhuis, hoofdredacteur, over de behoefte aan podcasts: “We willen ons publiek verhalen vertellen op de manier die het beste bij dat publiek past. Podcasts bieden de luisteraar de mogelijkheid om eens rustig meer uitleg over een onderwerp te krijgen, op een moment dat bij hem of haar past. En ze zijn ook praktisch, al is het maar omdat het lastig is de krant te lezen onder het wandelen of een video te kijken tijdens het strijken.”

Het leven begint bij 40
Wat begint er dan? Het begin van het einde? En hoe noem je die periode daarvoor dan? Manuel Venderbos (43), Wytske Kenemans (40), Sander de Heer (45) en Jet Sol (48), beter bekend als: ‘De Veertigers’, zoeken het voor je uit. Hebben ze al bereikt waar ze destijds van droomden? Wat valt er nog te leren? Waar hebben ze spijt van en waar kijken ze vol trots op terug? Ze zijn oud genoeg om met ‘u’ te worden aangesproken, maar jong genoeg om het gevoel te hebben “nog maar wat aan te klooien”. Hoe kijken ‘De Veertigers’ aan tegen grijze haren, vriendschappen en relaties, werk, geld, seks, hun ouders, kinderen én zichzelf.

Tien afleveringen
In de tien afleveringen van de podcast komen de meest diverse onderwerpen en thema’s voorbij. Van bereikte ambities tot creperen op een luchtbedje op de camping en van verhuizen uit de grote stad tot ‘boomer’ genoemd worden door je dochter.

Beluister hier alle podcasts.

Over AD
Het AD is dé nieuwsbron met een sterke focus op regio, sport en entertainment en bereikt dagelijks miljoenen mensen. Doordeweeks gaat het om maar liefst 1,2 miljoen lezers via print, op zaterdag om 1,5 miljoen lezers via krant en magazine. Daarnaast bereiken we ook nog eens 6,99 miljoen unieke digitale lezers per maand via web en app. De afgelopen drie maanden werden podcasts van het AD telkens tussen de 500.000 en 750.000 keer beluisterd.