Iedere ondernemer kent wel een periode waarin marketing niet de aandacht krijgt die het verdient. Het is druk en andere zaken krijgen de prioriteit. Maar om succesvol te zijn en de aandacht van je doelgroep niet te verliezen, is het wel van essentieel belang dat je marketingstrategie up-to-date is.

 

Dit zijn de 5 belangrijkste trends in het medialandschap

Wij begrijpen het maar al te goed dat je in periodes van drukte hiervoor simpelweg niet altijd de tijd voor vrij kunt maken. En daarom zijn wij er om je hierbij te helpen. Wij hebben voor jou de laatste marketingtrends verzameld.

1. Videoadvertenties krijgen nog meer invloed
Tegenwoordig kijkt 55% van de bevolking minimaal 2 keer per week (26%) óf zelfs dagelijks (29%) naar online video’s. Je kunt jouw videoadvertentie voor een video plaatsen (pre-roll) of je video tussen andere content plaatsen (inarticle).

2. Gebruik social media voor retentiemarketing
Is jouw marketingstrategie gericht op nieuwe klanten? Slim! Maar vergeet vooral je bestaande klanten niet. Met behulp van retentiemarketing kun je hen makkelijker terug krijgen en behouden. En social media is hiervoor het perfect communicatiemiddel.

3. Print is met een comeback bezig
Jongeren omarmen print en zorgen voor een heuse comeback. Maar het is vooral de combinatie met online die zorgt voor optimaal bereik.

4. Voice search groeit
Consumenten raken steeds meer vertrouwd met alle voice-mogelijkheden en dit biedt ondernemers kansen om potentiële klant beter te leren kennen. De analytics van voice search  geven waardevolle inzichten in de vragen van klanten. Op basis hiervan kunnen producten of diensten nóg persoonlijker worden gepresenteerd.

5. Doelgerichte targeting
Om beter te kunnen targeten zullen ondernemers, ondersteund door hun mediapartners als DPG Media, geavanceerdere gegevensbronnen inzetten, en dat combineren met meer digitale creativiteit. Het resultaat? Een groter en effectiever bereik.

Wat doet de concurrent?

Het voornaamste doel van elke marketinginspanning is om op te vallen, gezien te worden en je doelgroep te bereiken. Maar bovenal wil je je onderscheiden van de concurrentie. Laat je inspireren door de mogelijkheden van XtraLocal in onderstaande video.

Ga voor het XtraLocal-effect

Met XtraLocal bereik je nog beter jouw doelgroep met één advertentie. Via print en online. Zo krijgt jouw boodschap extra aandacht. En ben jij straks wereldberoemd in jouw regio. Dat is het effect van XtraLocal.

Neem contact met mij op

Wil je gratis advies over jouw marketingstrategie?

Heb je een vraag of opmerking over één van de trends waarover je hebt gelezen en hoe je die het best in jouw marketingstrategie kunt verwerken? Of wil je meer weten over één van de inspirerende cases die je hebt bekeken? Neem dan vandaag nog contact op met je accountmanager voor een adviesgesprek. Samen zorgen we ervoor dat al jouw marketingdoelstellingen worden gehaald.

Contact

Contact

Kom in contact met onze specialisten voor meer (vrijblijvende) informatie over onze mogelijkheden voor jou.

Kom in contact
Adverteren

Adverteren

Start vandaag nog met adverteren om je klanten te vertellen over jouw producten en/of diensten.

Direct adverteren