Jouw website beter vindbaar
Hoger scoren in Google, zodat geïnteresseerden jouw naam zien als zij zoeken op een product dat jij aanbiedt. Dat is belangrijk om bij je doelgroep in het vizier te blijven. Hoe doe je dat zónder te adverteren op Google? Doe je voordeel met onze tips en tricks.
Waardevolle teksten
Is wat op jouw website staat écht waar potentiële klanten naar op zoek zijn? Beantwoordt het hun vragen? Misschien heb je wel eens van SEO gehoord: je teksten zo schrijven dat ze goed gevonden worden. Dus nagaan wat je doelgroep wil weten (en waarop zij googelen) en precies dát op je website beschrijven. Het liefst een tikje beter dan op andere websites. Zodat jij voor Google als beste uit de bus komt. En hoger in de zoekresultaten komt te staan.
Scanbare koppen
Ook belangrijk: scanbare koppen. Zodat je in een oogopslag ziet waar de tekst over gaat. Dat is fijn voor je bezoekers én goed voor je positie in de zoekresultaten. Want Google scant de koppen om te analyseren of jouw tekst matcht met de zoekterm.
Blog? Blijf updaten
Een blog of nieuwspagina is een mooie manier om mensen naar je website te krijgen. Want deze artikelen kun je eenvoudig delen op social media. En van daaruit klikken mensen door. Vinden ze je blog interessant? Dan blijven ze langer hangen. En dat is een signaal dat Google oppikt, zo verbeter je jouw positie.
Je wilt je blog interessant hóuden, want anders doe je het effect teniet. Een blog waarop niets gebeurt is niet interessant voor bezoekers en doet dus niets goeds voor je positie in Google.
Techniek: goede structuur
Ook de technische kant moet in orde zijn. Denk bijvoorbeeld aan de structuur van de website. Heb je veel subpagina’s en kan een bezoeker door blíjven klikken? Dan zitten die pagina’s steeds dieper verscholen in je website en zijn ze niet vindbaar voor Google. Zonde! Zorg dus voor een eenvoudige, ‘platte’ structuur. En verwijs anders op eenvoudig vindbare pagina’s naar de ‘verscholen’ pagina’s.
Praktische tips en inspiratie
Ontdek hoe je zelf je online vindbaarheid verbetert.