Doordachte zichtbaarheid, betere klantbeleving
Hoe presenteer jij jezelf online aan je potentiële klanten? En wat zien ze als ze jouw winkel binnenlopen of een advertentie bekijken? Neem je (online) zichtbaarheid onder de loep en spot de kansen voor verbetering. Ga op een meer strategische manier aan de slag met je zichtbaarheid en krijg grip op de beleving van je potentiële klant.
Zo maak je indruk
Wil je een wauw-gevoel creëren bij je klant? Dan is het zaak om alle schakels in de klantreis (ofwel customer journey) zó in te richten, dat je klant een positief gevoel overhoudt aan elke stap in het aankoopproces. Van het eerste websitebezoek tot en met een nieuwsbrief na een aankoop.
Begin bij het begin
Een klantreis optimaliseren gaat niet over één nacht ijs. Neem de tijd om je klantreis in kaart te brengen. Maak hiervoor gebruik van de customer journey-modellen die je online kunt vinden, en vul deze in voor jouw eigen klant. Via welke kanalen komt hij in aanraking met jouw merk? Wanneer haakt hij af, of gaat hij juist over tot aankoop? En hoe blijf je daarna in contact?
Puntjes op de ‘i’
Als je de klantreis in beeld hebt, kun je elk contactpunt gaan optimaliseren. Vaak kun je uit je websitestatistieken al opmaken hoe je scoort op deze contactpunten. Kijk bijvoorbeeld via welke kanalen je bezoekers op de website terechtkomen. En op welke pagina ze je website verlaten (bouncepercentage).
Richt je vervolgens op de pagina’s met een hoog bouncepercentage (aantal verlatende bezoekers). Optimaliseer deze pagina’s met andere teksten, beeldgebruik en een nieuwe indeling. Vraag jezelf af: kan het nog korter, duidelijker en aantrekkelijker?
Praktische tips en inspiratie
Je zichtbaarheid verbeteren? Doe je voordeel met onze tips.