Voor elke ondernemer die is getroffen door de coronacrisis is het belangrijk om de rug recht te houden en niet bij de pakken neer te zitten. Dit betekent proactief handelen, creatief zijn en mogelijkheden benutten. In welk spanningsveld je je ook bevindt als ondernemer: je moet gezien worden en in beeld blijven. Nu meer dan ooit tevoren.

 

Contact houden met je klanten is altijd al belangrijk geweest. In tijden van onzekerheid wordt dit echter nog veel belangrijker. Dat wat vóór de komst van het coronavirus nog vanzelfsprekend was, is dat nu niet meer. De consument is onzeker geworden over wat wel en wat niet kan. Door het wegnemen van die onzekerheid staat de consument sneller weer bij jou op de stoep. Dus vertel regelmatig dat de veiligheid gewaarborgd is. Dat de juiste maatregelen zijn getroffen en dat je zaak gewoon open is. Hoe bereik je deze consument? DPG Media helpt je door je betrouwbare en passende platformen te bieden.

 

 

Een nieuwe zaak, en toen kwam corona

Patrick Zwerts opende in december 2019 een prachtige winkel aan de rand van het winkelcentrum in Oisterwijk. Maar liefst vijfduizend vierkante meter slaapcomfort. Droomboulevard Oisterwijk was hard op weg bekendheid te genereren als grootste beddenspeciaalzaak in Brabant en omstreken toen het coronavirus roet in het eten gooide. Een grote investering leek voor de ogen van de ondernemer te verdampen. Patrick Zwerts besloot dan ook meteen in actie te komen. “Ik moest zichtbaar blijven voor mijn klanten. Al tien jaar werk ik samen met DPG Media en adverteer ik hoofdzakelijk in papieren uitgaven. De uitgever liet mij inzien dat wanneer ik mijn campagne online zou voeren, ik mijn klanten veel beter zou bereiken.”

 

Online campagne

Overtuigd van de kracht van online media, startte Droomboulevard Oisterwijk een online campagne. Deze bestond uit het plaatsen van banners op nieuwssites van DPG Media en het inzetten van een longread: een diepgaand journalistiek artikel over zijn zaak, producten en diensten. Deze werd aangevuld met een korte bedrijfspresentatie in video, om de nieuwe zaak nog meer bekendheid te geven in de regio.
De campagne bleek al snel succesvol: het zorgde voor toeloop naar de winkel én voor meer traffic op de website.

“DPG Media weet mijn klanten online feilloos te vinden. De beschikbare tools zijn hierdoor gericht in te zetten en zo ben ik in coronatijd zichtbaar geworden en gebleven voor mijn klanten. Met een toeloop van bezoekers in mijn winkel als gevolg”, aldus Patrick Zwerts.

Bekijk de video van Droomboulevard Oisterwijk over de samenwerking met DPG Media en welk effect de campagne voor de ondernemer heeft gehad.

 

Longread en in-article video

Droomboulevard Oisterwijk vertelt zijn verhaal onder meer in deze longread en in een video die zowel in de longread, als tussen de redactionele artikelen (in-article) op de nieuwssites van DPG Media is geplaatst. Bovendien bereiken ze dankzij de inzet van online display bannering gegarandeerd hun doelgroep. Wil jij dit ook?

Neem contact met ons op

Goed artikel?
2 1

Meer tips en gratis advies?

Onze media-adviseurs staan voor je klaar met nóg meer tips. Zij laten je zien hoe je met jouw onderneming offline en online nog meer zichtbaar bent en hoe jij jouw boodschap vertelt. Vul het formulier in en wij nemen snel contact met je op.

Contact