Deel je verhaal en overtuig je doelgroep

Waardevolle en ‘leuke’ verhalen spreken je doelgroep aan. Je wekt hiermee hun interesse en zelfs blijvende aandacht. Want als je systematisch aansprekende verhalen deelt, blijft je doelgroep terugkomen voor meer. Ontdek hoe jouw verhaal op een unieke wijze deelt met je doelgroep.

 

Storytelling voor jouw onderneming

Het begrip storytelling is compleet ingeburgerd bij grote bedrijven. Maar is relevant voor álle bedrijven. Met storytelling speel je in op de emotie van je klant, zodat je een goed gevoel oproept. En dat werkt zeker ook voor jouw onderneming. Want daar leven allerlei verhalen die je kunt delen met je (potentiële) klanten.

 

Welke verhalen kan ik delen?

Wat brengt jouw product of service bij klanten én collega’s teweeg? Wat zijn belangrijke mijlpalen in het bestaan van je onderneming? Dat zijn verhalen die interessant zijn voor je klanten. Want je laat hen zo zien wat er achter je website en bedrijfspand zit. En daarmee geef je hen een gevoel van nabijheid. Dat gevoel wordt steeds meer een doorslaggevende factor in hun keuze.

 

Belangrijk: echte emotie

Wat je niet moet doen: verzonnen verhalen delen. Het gaat om de echte emotie, daar zit de overtuigingskracht in. Laat vooral je klanten en collega’s vertellen, dat geeft het beste resultaat.

 

Giet je verhaal in een leuke vorm

Op emotie inspelen kan wat zwaar klinken. Maar dat hoeft helemaal niet. Je kunt je doelgroep ook eens lekker laten lachen. Daarvoor leent video zich bijvoorbeeld goed. Of deel sterke beelden in een banneradvertentie. Want een verhaal hoeft niet lang te zien, een beeld kan voldoende zijn om een verhaal in te vangen.

 

Praktische tips en inspiratie

Zo val je op met aansprekende verhalen en beelden.

Marketingmiddelen

Geef je klant een veilig en vertrouwd gevoel

Klantcase De Reuselhoeve Lees verder
Marketingmiddelen

Schenk je klant nieuwe aandacht!

Klantcase De Reuselhoeve Lees verder
Marketingmiddelen

Whitepaper: De 5 effecten van kwaliteitscontent

Profiteer van de kracht van kwaliteitsmedia Lees verder
Marketingmiddelen

Whitepaper - Bereik je doelgroep met contentmarketing

5 tips voor een effectieve campagne Lees verder
Marketingmiddelen Premium

Whitepaper - Zo werkt storytelling voor jouw organisatie

Ontdek kansen, tips en praktijkvoorbeelden Lees verder
Marketingmiddelen

De kracht van storytelling

Een uniek verhaal voor groot bereik Lees verder
Marketingmiddelen

Gratis boek: De power van een contentplatform

Leer hoe je contentmarketing toepast in jouw onderneming Lees verder
Marketingmiddelen

In 5 stappen een duurzame contentstrategie

Start eenvoudig met contentmarketing Lees verder
Marketingmiddelen

Zo gebruik je content multimediaal

Voorbeeldcasus: Help Leonie! Lees verder
Marketingmiddelen

De kracht van contentmarketing

Welke contentaanpak past bij jouw organisatie? Lees verder
Marketingmiddelen

Contentmarketing voor ondernemers: 5 trends voor 2020

Bekijk dé contenttrends voor 2020 Lees verder
Marketingmiddelen

Zo zet je storytelling in voor jouw bedrijf

Inclusief 10 inspirerende voorbeelden Lees verder
Marketingmiddelen

Hoe help je met contentmarketing jezelf én je klanten?

Geef je omzet een boost met contentmarketing Lees verder
Marketingmiddelen

Infographic - Gebruik online video

Start ook met online video Lees verder

Schrijf je in voor gratis premium stories

Lees alle berichten gratis, óók de premium stories. Schrijf je in voor onze maandelijkse nieuwsbrief. Dan ben je ook als eerste op de hoogte van de nieuwste artikelen, video’s, whitepapers, infographics en podcasts.

 

Samenwerken met DPG Media

Laat je inspireren door verhalen van andere ondernemers en ontdek hoe we jou verder kunnen helpen.


Meer video’s

 

Meer weten?

Maak een vrijblijvende afspraak met één van onze media-adviseurs. Zij laten je zien hoe je opvalt met jouw verhalen. En waar je jouw verhalen deelt voor optimaal resultaat.